یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از مهمترین فروشگاه‌های اپل که به تازگی در شیکاگو افتتاح شده‌است، فروشگاهی که با الهام از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک از سقفی از جنس فیبر کربنی برخوردار است، ظاهرا بدون توجه به زمستان‌های منجمد‌کننده این شهر طراحی و ساخته شده‌است.

براساس گزارش تك‌تايمز، همين نقص طراحي منجر به بسته شدن فضاهاي عمومي اين فروشگاه شده‌است فضاهايي كه اپل خود با هدف تبديل كردن فروشگاه به محل تجمع عمومي ايجاد كرد اما اكنون مجبور به بستن آنها شده‌است، به اين دليل كه خطر سقوط يخ و برف مردم را تهديد مي‌كند.

اين سازه به دليل داشتن ديوارهاي شيشه‌اي و ستون‌هاي فولادي باريك مشهور شده‌است،‌اما آغاز فصل زمستان، كه سرمايي بيش از حد انتظار دارد، اين سازه را در معرض خطر قرار داده‌است.

شركت معماري فاستر و شركا در لندن در زمان طراحي اين بنا فراموش كرده‌اند كه برف و يخ در فصل زمستان كل شهر شيكاگو را در بر مي‌گيرند. بام باريك اين بنا هيچ عايقي براي جذب آب ندارد از اين رو برف‌هايي كه ذوب مي‌شوند،‌قنديل‌هايي را ايجاد مي‌كنند كه هرلحظه ممكن است بر سر مشتريان سقوط كنند.

اكنون در گوشه و كنار اين فروشگاه پيام‌هاي هشداري نصب شده‌اند تا مردن از خطر سقوط برف يا يخ آگاه باشند و بخش‌هاي بزرگي از فروشگاه نيز بسته شده‌اند تا مردم در امنيت بمانند.

کد خبر 394187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha