همشهری آنلاین: شهردار منطقه از ظرفیت بالای مددسرای دائمی منطقه به منظور پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی در فصل سرما خبر داد.

سید محسن اسدی

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، سید محسن اسدی شهردار منطقه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، از آمادگی کامل مددسرای دائمی منطقه با توجه به فرارسیدن فصل سرما خبر داد و گفت: این مددسرا در سال 93 و با هدف ساماندهی افراد بی سرپناه و کارتن خواب، کنترل و کاهش آسیب و ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی با ظرفیت 120 مددجو دایر شد.

این مرکز با 12 پرسنل به خدمات پزشکی ، مشاوره و مددکاری، بهداشتی (استحمام) و تامین نیازهای اولیه شامل سرپناه ، دو وعده غذای گرم (صبحانه و شام )، پوشاک و ... به طور مستمر و درتمام ایام سال به مددجویان به صورت رایگان خدمت رسانی می‌كند.

نحوه ورود به این مددسرا به دو شیوه خود معرف و ارجاع شده از طریق گشت فوریت های آسیب اجتماعی و نیروی انتظامی با همکاری نواحی 7 گانه است.

اسدی افزود: در آستانه فصل سرما در پهنه غرب، مددسرای دائمی منطقه 5 هر شب به طور میانگین 120 نفر را اسکان داده اما خارج از ظرفیت نیز از مناطق دیگرشهر تهران به پذیرش و ساماندهی مددجویان می پردازد.

وی اعلام کرد بیش از 90 در صد پذیرش شوندگان از بیماری اعتیاد رنج می برندکه به تشخیص کارشناسان و خواسته خود مددجو، می توانند برای ترک اعتیاد به مراکز مربوطه ارجاع و تا سه سال تحت حمایت مددکاران مراکز کار آفرینی و توانمندسازی تا بهبود کامل و رسیدن به نقطه سلامت اجتماعی قرار گیرند.

باید یاد آور شد شهروندان می‌توانند به محض مشاهده افراد کارتن خواب با شماره 137 و یا 55522322 (مرکز فوریت‌های سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران) تماس گرفته تا نسبت به جمع‌آوری آنان در کوتاه‌ترین زمان اقدام شود.

کد خبر 394150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha