همشهری آنلاین: در مرکز مشاوره وآموزش گل و گیاه منطقه ۱۹ از ابتدای سال ۱۷۸۷ نفر از شهروندان از خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری بهره‌مند شده‌اند.

مشاوره به بیش از ۱۷۰۰ نفر در مرکز مشاوره و آموزش گل و گیاه منطقه

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، پیمان قربانی شهردار منطقه با اعلام این خبرگفت: در راستای طرح صدای مشاور در مرکز مشاوره و آموزش گل و گیاه شهروندان از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری سوالات خود را در خصوص مسائل مربوط به گل و گیاه از جمله باغبانی، فضای سبز، بام سبز، فضای سبز عمودی مطرح و پاسخ خود را از کارشناس گل و گیاه دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بیشترین موضوعات مشاوره حضوری در زمینه نحوه تکثیر و نگهداری انواع گیاهان، مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، زمان کاشت گل‌های فصلی و پیازی و در مشاوره تلفنی شهروندان مسائلی چون خاک مناسب برای انواع گیاهان، انواع سبزی‌های فصل گرم و سرد، زمان و نحوه کاشت نهال، زمان هرس درختان میوه را مطرح کردند.

قربانی با اشاره به برگزاری بیش از 500 کلاس آموزشی در این مرکز خاطرنشان کرد: با توجه به آموزش رایگان این مرکز و استقبال شهروندان کلاس‌های آموزشی با عناوین نحوه نگهداری گیاهان آپارتمانی،گل‌های فصلی، سبزیکاری، آفات و بیماری‌های گیاهی، سفید بالک و ... برگزار می‌شود.

شهردار منطقه خاطر نشان کرد: با هدف فرهنگ سازی و ترویج نگهداری و پرورش گل و گیاه، آموزش رایگان به شهروندان متقاضی در سرای محلات 14 گانه با عناوین مختلف برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه آموزش به معلمان و افراد متقاضی در ارگان‌های مختلف، دانش آموزان، پیش دبستانی‌ها و کودکان در مدارس،کانون‌ها، مهد کودک‌ها و ... با عناوین مرتبط با گل و گیاه و درس علوم به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

این مسئول یاد آور شد: آموزش به کارشناسان، کارگران و نمایندگان پیمانکار با عناوین عملیات به زراعی و هرس درختان ودرختچه‌های زینتی و... طی 19 جلسه آموزشی در سطح منطقه و آموزش تعداد 250 نفر برگزار شده است.

به گفته وی شهروندان می توانند روزهای زوج از ساعت 10تا 12 با شماره تلفنهای 55843300 و 55852121 تماس و از مشاوره رایگان بهره مند شوند.

کد خبر 394026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha