همشهری آنلاین: امیر سرتیپ دوم بازنشسته سیدعلی اکبر موسوی قویدل، از فرماندهان پیشکسوت نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس و از همرزمان شهید فلاحی و شهید سپهبد صیاد شیرازی، به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

 موسوی قویدل

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مرحوم امیر سرتیپ موسوی قویدل از فرماندهان و پیشکسوتان دوران سراسر افتخار دفاع مقدس بود که در سوم مهرماه سال 59 و همزمان با شروع جنگ تحمیلی در سمت معاون عملیات لشکر 21 حمزه سیدالشهدا (ع) در طراحی و اجرای بسیاری از عملیات های آفندی و پدافندی نیروی زمینی ارتش از جمله طریق القدس، بیت المقدس، فتح المبین و رمضان نقش موثری بر عهده داشته و افتخارات زیادی از خود بر جای گذاشت.

وی پس از شهادت شهید سرلشکر فلاحی و در زمان فرماندهی شهید صیاد شیرازی در نیروی زمینی ارتش به عنوان معاون عملیات این نیرو منصوب شد و در این جایگاه نیز منشاء آثار و خدمات ارزشمندی بود.

امیر موسوی قویدل در سال 62 با صدور حکمی از سوی مقام معظم رهبری که در آن زمان رییس جمهور کشورمان بودند به عنوان نخستین رئیس ستاد قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) منصوب شد و پس از دوران دفاع مقدس نیز به کار تحقیق و پژوهش پرداخت و به عنوان استاد در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و دانشگاه های فرماندهی و ستاد ارتش و سپاه پاسداران با جدیت فراوان به امر آموزش افسران و فرماندهان جوان نیروهای مسلح پرداخت و آثار گرانبهایی را تدوین نمود تا اینکه به عنوان استاد نمونه حوزه دفاع مقدس از دستان مبارک مقام معظم رهبری لوح تقدیر دریافت کرد.

وی به رغم اینکه در دوران دفاع مقدس در سانحه بالگرد هوانیروز مجروح شد اما هیچگاه به دنبال گرفتن جانبازی نرفته و با وجود رنجهای آثار جراحت سانحه، نیازی به معرفی خود به عنوان جانباز نمی دید.

این فرمانده پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین به عنوان مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تا زمان حیات پربرکت خود در امر گسترش معارف دفاع مقدس و تدوین آثار مرتبط با حماسه های هشت سال دفاع مقدس مشغول انجام وظیفه بود و سرانجام پس از سالها خدمت صادقانه و خالصانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته (هفتم دی ماه) در سن 81 سالگی به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

کد خبر 394019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha