همشهری آنلاین: فروش هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی «جنگ ستارگان» در آخرین روزهای سال ۲۰۱۷ میلادی به ۹۰۰ میلیون دلار رسید.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، «جنگ ستارگان: آخرین جدای» در آخرین هفته نمایش در سال میلادی به فروش  میلیون ۹۰۰ دلاری دست یافت تا در آستانه ورورد به باشگاه فیلم‌های میلیارد دلاری تاریخ سینمای قرار گیرد.

این فیلم تاکنون ۵۰ درصد از فروش خود را در سینماهای آمریکا و ۵۰ درصد دیگر را در گیشه بین‌الملل کسب کرده است اما با آغاز اکران این فیلم از پنجم ژانویه در سینماهای چین، این توازن به نفع گیشه بین‌الملل تغییر خواهد کرد.

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» تا به امروز ۴۴۶.۹ میلیون دلار در گیشه بین‌الملل و ۴۴۴.۹ میلیون دلار نیز در سینماهای آمریکا فورخته است و پس از «دیو و دلبر» با فروش ۵۰۴ میلیون دلاری، دومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در سال ۲۰۱۷ نیز هست.

از مهم‌ترین بازهای خارجی این فیلم می‌توان به بریتانیا (۷۵.۸ میلیون دلار)، آلمان (۴۹.۹ میلیون دلار)، فرانسه (۳۷.۶ میلیون دلار)، ژاپن (۳۱.۹ میلیون دلار)، استرالیا (۳۰.۳ میلیون دلار) و اسپانیا (۱۷.۲ میلیون دلار) اشاره کرد.

پس از ساخت سه گانه اصلی «جنگ ستارگان» بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳، «جورج لوکاس» سه‌گانه‌ای پسانگر از این فیلم را بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ شامل فیلم‌های «تهدید شبح» (۱۹۹۹)، «حمله کلون‌ها» (۲۰۰۲) و «انتقام سیت» (۲۰۰۵) ساخت و در ادامه و پس از یک وقفه هفت ساله حق ساخت این مجموعه فیلم را در سال ۲۰۱۲ به قیمت چهار میلیارد دلار به کمپانی دیزنی فروخت.

در سال ۲۰۱۵ هفتمین قسمت از این مجموعه فیلم که اولین محصول کمپانی دیزنی بود تحت عنوان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به کارگردانی «جی‌.جی آبرامز» اکران شد و به فروش بیش از دو میلیارد دلار دست یافته است و نام خود را در کنار «آواتار» و «تایتانیک» به عنوان سه فیلم تاریخ سینما ثبت کرده که به فروش بیش از دو میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته‌اند.

اما رکورد بی‌همتای قسمت «جنگ ستارگان» مربوط به گیشه سینمای آمریکا می‌شود، جایی که این فیلم با فروش ۹۰۰ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا نام گرفت.

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و دومین قسمت از یک سه‌گانه جدید از این مجموعه است که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده «رایان جانسون» است.

فروش جهانی مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» تا به امروز به رقمی بالغ بر هشت میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 394006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha