جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۸ آذر در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه در مصلی تهران به هشدارهای صلیب سرخ جهانی در خصوص مردم یمن اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش‌ها از هر 10نفر در یمن 6 نفر که به سختی می‌توانند چیزی برای خوردن پیدا کنند. و مردم در حال سختی و مرگ هستند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان عربستان سعودی گف: شما که خود را خود خادمان حرم می‌دانید و حرمین را پر از قرآن کردید و دم از اسلام و قرآن می‌زنید حیا کنید خونریزی و آدم کشی را متوقف کنید و در اعمال خود تجدیدنظر کنید، شما مگر مسلمان نیستید که مسلمانان را می‌کشید

موحدی کرمانی همچنین خطاب به رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرد که از این خوابی که برای بیت‌المقدس دیده است بیدار شود و افزود: مسئولان قبلی آمریکا 7 تریلیون دلار به ناحق در منطقه غرب آسیا خرج کردند که به بشریت و اسلام و ایران و آزادی خواهان ضربه بزنند که البته هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند.

وی ترامپ را احمق و نادان دانست و گفت: آقای ترامپ به تصمیمی که در مورد قدس گرفتی بیشتر فکر کن. خوب است که از خواب بیدار شوی؛ این قدس صاحب دارد و صاحب آن خدا است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان بسیار دقیق بودن جزای عمل در قیامت گفت: افرادی که هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و آن را می‌خورند و می‌بلعند؛ گناه 80 میلیون نفر در روز قیامت به پای آنهاست.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی افزود: مبادا اعمال و عباداتمان با فحش‌ها، غیبت‌ها، تهمت‌ها، با خوردن مال مردم، ناسزاها و آسیب به جان مردم، برباد برود و کارهای خیر ما به دیگری منتقل شود و این یکی از مسائل حتمی و قطعی در نظام آفرینش است.

وی با این دعا که خداوند همه ما را بیدار کند بویژه آنانی که می توانند از بیت‌المال سوء استفاده کنند و یا پول‌های کلانی از بانک بگیرند ، ادامه داد: شوخی نیست، شنیده‌ام فردی حتی رقم هزار میلیارد تومان از بانک می‌گیرد و در مقابل چیزی هم که پرداخت نمی‌کند؛ در نهایت یا از کشور فرار می‌کند یا مخفی می‌شود. درحالی که این، پول‌های مردم است ، مردم داد می‌زنند چرا پول‌های ما را که در بانک گذاشته‌ایم نمی‌دهید و درحقیقت این افرادی که تسهیلات کلان دریافت می‌کنند پول های مردم را بردند، خوردند و بلعیدند؛ والله قیامتی است که نمی‌توانید جواب دهید همه عباداتی که داشته اید برباد می‌رود و گناهان 80 میلیون به پای شما نوشته خواهد شد.

 


آیت الله موحدی کرمانی در ادامه درباره انواع ظلم‌ها، گفت: یکی ظلم به جان است و خون طرف ریخته و او کشته می‌شود و یا جراحتی به او وارد می‌شود. دوم ظلم به آبرو است؛ اگر کسی به آبروی انسان‌ها چه در حضور و چه در غیاب او، آسیب برساند، ظلم است.

وی سومین ظلم را ظلم مال برشمرد و ادامه داد: ظلم مال یعنی اینکه اموال شخصی، بیت‌المال را غارت کند، بیت‌المال اینگونه نیست که صاحب نداشته بشد صاحب هر درهم بیت‌المال حدود 80 میلیون است که اگر به ناحق از این بیت‌المال استفاده کند ، به 80 میلیون نفر ظلم کرده است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این سوال که خداوند چگونه می‌خواهد حق مظلوم را از ظالم بگیرد، اظهارکرد: دراین باره باید گفت ممکن است در نامه عملش کارهای خوبی باشد و در عمرش کارهای خوبی کرده باشد که خدا از کارهای خوبش برمی‌دارد و به مظلوم می‌دهد.

کد خبر 393982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha