پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سال ۲۰۱۷ در حالی به پایان می‌رسد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مقایسه با اسلافش رکورد رفتن به تعطیلات را در سال اول ریاستش شکست.

جدول

به گزارش تارنمای آمریکایی پولیتیکوس یو.اس.ای، ترامپ یک سوم یعنی یکصد و یازده روز از اولین سال ریاست جمهوری‌اش را در تعطیلات گذرانده است.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا 26 روز از اولین سال حضورش در کاخ سفید را به تعطیلات اختصاص داده بود.

در میان برخی دیگر از روسای جمهوری اسبق آمریکا که از حزب جمهوریخواه بودند، رونالد ریگان 42 روز، جورج بوش پدر 40 روز و جورج بوش پسر هم 69 روز از اولین سال ریاست جمهوری خود را در تعطیلات گذراندند.

جیمی کارتر و بیل کلینتون دو رئیس جمهوری اسبق آمریکا از حزب جمهوریخواه و دموکرات به ترتیب 16 و 21 روز از سال اول ریاست خود را در تعطیلات سپری کردند.

به نوشته پولیتیکوس یو.اس.ای، ترامپ در طول مبارزات انتخابات ریاست جمهوری مدعی شده بود که رقیبش هیلاری کلینتون انرژی ریاست ندارد اما حالا که خودش به کاخ سفید رفته، رکورد تنبل بودن را شکسته است.

تعطیلات 69 روز بوش پسر اعتراضاتی را برانگیخته بود اما به نظر می رسد که او در مقایسه با ترامپ، رئیس جمهوری پرکاری تری بوده است.

این تارنمای آمریکایی نوشته که مهمترین دستاورد ترامپ در سال اول، تصویب لایحه اصلاح نظام مالیاتی نبود بلکه این بود که ثابت کند که هر کسی نمی‌تواند رئیس جمهوری شود. رای دهندگان وقتی بار دیگر در سال 2020 پای صندوق‌های رای می‌روند، لازم است رئیس جمهوری را برگزینند که مسئولیتش را مثل مرخصی بدون حقوق تلقی نکند.

کد خبر 393967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha