همشهری آنلاین: نامزدهای نهایی بخش رمان و داستان بلند دهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد در فاصله ۱۰ روز تا زمان برگزاری مراسم اختتامیه و برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

جایزه جلال

به گزارش همشهري آنلاين، ابراهیم زاهدی‌مطلق، علی چنگیزی و محمدرضا بایرامی داوران بخش رمان و داستان بلند جايزه ادبي جلال هستند كه از میان 495 اثر رسیده، پنج اثر را نامزدهاي نهایی معرفی كردند. آثار برگزيده عبارتند از «الفبای مردگان» هادی خورشاهیان از نشر نيلوفر، «این خیابان سرعت‌گیر ندارد» مریم جهانی از نشر مركز، «بی‌کتابی» محمدرضا شرفی خبوشان از شهرستان ادب، «تپه خرگوش» علی‌اکبر حیدری از نشر روزنه و «وقت معلوم» مهدی کفاش از شهرستان ادب.

بایرامی برنده بخش رمان نهمين جایزه ادبي جلال آل‌احمد برای رمان «لم‌یزرع» و رئیس خانه داستان ایران است. زاهدی‌مطلق روزنامه‌نگار و منتقد ادبی است و کتاب‌های «نسل باروت»، «رضای زهرا»، «یک جعبه پر از دروغ»، «سقوط در سکوت» و... را در كارنامه دارد و چنگیزی هم با «بزهایی از بلور» در دوره هشتم جایزه جلال نامزد بخش رمان بود.

پيش از اين نامزدهاي دو بخش مستندنگاري و نقد ادبي هم معرفي شده بودند. مراسم پایانی و معرفي برگزيدگان دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد ساعت 14 روز شنبه 16 دی‌ماه 96 با حضور اهالي فرهنگ و ادب در تالار وحدت برگزار می‌شود.

کد خبر 393916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha