همشهری آنلاین: طلا در معاملات چهارشنبه ۶ دی‌ماه که ارزش دلار ثابت ماند و بازارهای سهام صعودی بودند، اندکی کاهش قیمت یافت و از بالاترین رکورد سه هفته اخیر عقب‌نشینی کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۱.۷۱ دلار رسید، در حالی که روز سه‌شنبه 5 دي‌ماه تا سطح ۱۲۸۳.۷۲ دلار پیش رفته بود که بالاترین قیمت در حدود یک ماه اخیر بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۸۶.۷۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۸.۷۰ دلار یا ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۲۸۷.۵۰ دلار بسته شد.

تعطیلات کریسمس در روز دوشنبه، هفته معاملاتی جاری را کوتاه‌تر کرد و حجم معاملات را کاهش داد. انتظار می‌رود بسیاری از فعالان بازار تا پس از سال نو به بازار بازنگردند.

طلا هفته گذشته ۱.۷ درصد رشد هفتگی ثبت کرد که دومین رشد هفتگی متوالی بود و از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود ۱۱ درصد رشد داشته که عمدتا در ماه‌های نخست سال بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت ماند. بازارهای سهام روز چهارشنبه تحت تاثیر بالا رفتن ارزش سهام انرژی و کالا در آسیا در سطح بالاتری ایستادند.

در این بین، آمریکا دو مقام کره شمالی را به دلیل دست داشتن در برنامه موشک بالستیک این کشور تحریم کرد، در حالی که روسیه مجددا پیشنهاد خود برای میانجیگری به منظور کاهش تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ را تکرار کرد. ریسک‌های ژئوپلتیکی می‌تواند تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا و ین ژاپن را افزایش دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۵۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۹۲۰.۱۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵۵.۵۰ دلار رسید.

کد خبر 393887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha