همشهری‌آنلاین: آمریکا اعلام کرد، دو مقام شناخته شده کره شمالی را که از عوامل اصلی برنامه موشکی این کشور محسوب می‌شوند، تحریم کرده است.

این اقدام در حالی از سوی آمریکا انجام شد که روسیه پیشنهاد میانجی‌گری در قبال بحران کره شمالی براي کاستن از تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ را داده است.

استیون منوچی، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا در راستای اعمال فشار حداکثری برای منزوی كردن کره شمالی و خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره رهبران برنامه موشک بالستیک کره شمالی را هدف تحریم‌هایش قرار داده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از  رویترز، این تحریم‌های آمریکا به دنبال یک قطعنامه جدید تحریم‌های سازمان ملل که علیه کره شمالی به خاطر آزمایشات تسلیحاتی تصویب شد، اعمال شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو مقام کره شمالی که تحریم شده‌اند کیم جونگ سیک و ری پیونگ چول هستند.

این وزارتخانه اظهار داشت که "کیم" یکی از اصلی‌ترین چهره‌ها در برنامه کره شمالی براي تغییر رویکرد موشک‌های این کشور از سوخت مایع به سوخت جامد بوده است و "ری" نیز یک چهره کلیدی دیگر در توسعه موشک‌های بالستیک قاره پیما در کره شمالی محسوب می‌شود.

این تحریم‌های عمدتا نمادین هدفشان انسداد دارایی‌ها و منافع این دو نفر در حوزه مربوط به آمریکا و جلوگیری از هرگونه معامله آنها با شهروندان آمریکایی بوده است.

تصاویر منتشر شده از رسانه‌های کره شمالی این دو نفر را بيشتر در کنار رهبر کره شمالی با رفتاری متفاوت از بقیه مقام‌ها نشان می‌دهند و این دو نفر خیلی راحت‌تر از بقیه مقام‌ها با کیم جونگ اون رفتار می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند، ری یکی از برجسته‌ترین دستیاران کیم جونگ اون بوده و نماینده برنامه موشکی در حزب کارگران است.

گفته شده که او در روسیه تحصیل کرده و هنگام رهبری کیم جونگ اون ترفیع یافته است.

کیم جونگ سیک نیز یک دانشمند موشکی برجسته است که بعد از انجام نخستین پرتاب موشکی موفقیت آمیز کره شمالی در سال ۲۰۱۲ ترفیع پیدا کرد.

کد خبر 393851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha