همشهری آنلاین: اگر به‌دنبال فردی خاص در شبکه‌های اجتماعی می‌گردید

search

یا مطلبی در سر دارید که می‌خواهید آخرین پست‌های مربوط به آن را در این شبکه‌ها جست‌وجو کنید، از موتورهای جست‌وجوی مخصوص این‌ کار استفاده کنید.

  • Pipl

اگر به‌دنبال کسی هستید، Pipl بدون شک بهترین گزینه برای شما خواهد بود. ذخیره‌ای عظیم از اطلاعات کاربری شبکه‌های اجتماعی که به‌صورت لحظه‌ای به‌روز می‌شود و به شما در پیدا‌کردن پروفایل اشخاص مختلف کمک خواهد کرد. نکته حائز اهمیت در مورد Pipl این است که این موتور جستجو تنها میان شبکه‌های اجتماعی جست‌وجو نکرده و در مجموعه‌ای بسیار بزرگ از ایمیل‌ها نیز این جست‌وجو را انجام می‌دهد. برای پیدا‌کردن نفر مورد نظر می‌توانید از اسم، ایمیل و حتی آدرس یا نام کاربری دیگر شبکه‌های اجتماعی او استفاده کنید.

  • Social Mention

Social Mention این موتور ارزشمند به شما کمک می‌کند تا در میان پست‌های نوشته‌شده به وسیله کاربران سراسر دنیا در چندین شبکه اجتماعی به‌دنبال موضوعی خاص بگردید و همه را در یک صفحه مطالعه کنید. Social Mention در میان 80شبکه اجتماعی مختلف از برترین آنها جست‌وجو کرده و در ادامه به سراغ سرویس‌های وبلاگ‌، سرویس‌های ایجاد بوکمارک و حتی کامنت‌های موجود در سرویس‌های مختلف می‌رود!

  • snitch.name

snitch.name این موتور برخلاف دو سایتی که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم، روش ساده‌تری برای جست‌وجو میان شبکه‌های اجتماعی است. snitch.name در واقع تنها کاری که انجام می‌دهد این است که به سراغ صفحاتی از شبکه‌های اجتماعی می‌رود که سایت‌هایی مثل گوگل آنها را اسکن نمی‌کنند. از مزیت‌های این سرویس این است که به شما اجازه انتخاب بین شبکه‌های اجتماعی مختلف را می‌دهد. به این ترتیب پست‌های مربوط به جاهایی که نیازی به آنها ندارید نمایش داده نمی‌شود.

  • Social-Searcher

Social-Searcher یکی دیگر از سایت‌هایی است که شبکه‌های اجتماعی را پالایش می‌کند تا در نهایت به نتیجه جست‌وجویی که می‌خواهید برسد. نکته بسیار خوب در مورد Social-Searcher این است که این سرویس سایت‌های بسیاری را پشتیبانی می‌کند که از طریق موتورهای قبلی قابل دسترسی نبودند. مثل فلیکر یا ردیت یا حتی ویمئو و می‌توان آن را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که درصورت آمدن پستی جدید برای جست‌وجوی شما یا هشتگی که مورد استفاده قرار داده‌اید، آگاهتان کند.

  • Google Social Search

Google Social Search همان تیمی که ابزار Social Searcher را تهیه کرده‌اند با همکاری گوگل این سیستم را بنا کرده‌اند که در بین 6 سرویس مختلف به جست‌وجو می‌پردازد. فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام، لینکدین و پینترست. شما می‌توانید از میان آنها یک یا همه را انتخاب کرده و واژه یا هشتگ مورد نظر خود را جست‌وجو کنید. به وسیله این سرویس، گوگل نتایج مندرج در متن پست‌های شبکه‌های اجتماعی را برای شما لیست کرده و نتایج مربوط به سایت‌ها را از آن حذف می‌کند.

  • Buzzsumo

Buzzsumo این ابزار با تمام گزینه‌های بالا کاملا متفاوت است. Buzzsumo به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌دنبال موضوعات ترند‌شده بگردد. برای مثال وقتی شما چیزی را در آن جست‌وجو می‌کنید، Buzzsumo به‌دنبال موضوعات داغ پیرامون آن می‌گردد و آنها را برایتان لیست می‌کند. فیلترهایی نیز برای نمایش نتایج جست‌وجو وجود دارد تا به‌وسیله آنها بتوانید مطالب آورده‌شده را براساس تاریخ، نوع پست، زبان، کشور و تعداد پست‌ها نسبت به واژه کلیدی لیست کنید. یک بخش آماری بسیار جذاب نیز برای ابزار وجود دارد که به شما آماری از کلیدواژه‌های مختلف را ارائه می‌کند. کاربران رایگان تنها 10 نتیجه برتر را می‌توانند مشاهده کنند و برای نتایج بیشتر باید عضویت ویژه سایت راتهیه کنید.

  • منبع: روزنامه همشهری
کد خبر 393825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha