همشهری آنلاین: مطهری گفت: مجلس قانونی را تصویب کرد. در این قانون صراحتا ذکر شده است که باید ١٠٠هزار کانکس ساخته شده و آماده باشد یا تعدادی مشخص چادر آماده باشد که در صورت وقوع زلزله در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد اما این قانون به صورت کامل اجرایی نشده است.

به گزارش عصر ايران،علي مطهری نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد زلزله‌های اخير در كشور و عدم مدیریت درست از سوی مسؤولان ذی‌ربط گفت: مجلس مصوب کرد باید 100 هزار کانکس آماده باشد تا اگر زلزله‌اي رخ داد در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد. ولي متاسفانه در طول اين چندسال توجه كافي به قانون نشده است. در اين قانون هم دولت و هم برخي نهادها وظايفي داشتند كه بايد اين وظايف را انجام مي دادند.

وي در مورد اينكه چرا مجلس نظارتي بر اجراي اين قانون نداشته است افزود: در باب نظارت بر اجراي اين قانون كوتاهي شده است و بايد پيگيري هاي لازم را انجام می‌دادیم. البته چون زلزله یک موضوع احتمالي است و در كشور موضوعات نقد بسياري وجود دارد لذا كمتر توجهات به سمت اين احتمالات مي رود و كمتر به اين موضوعات توجه شده است ولي با حوادثي كه اخيراً اتفاق افتاده است حتما مجلس بايد در اين زمينه يعني در استفاده از ابزارهاي نظارتي قويتر و جدي تر عمل كند.

نايب رئيس مجلس خاطر نشان كرد: البته مجلس جلساتي را در اين زمينه با مقامات مربوط دارد و بنده از طرف هيات رئيسه مسئول شدم كه جلساتي را با شهردار تهران،رئيس موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران و رئيس ستاد بحران و احتمالا رئيس شوراي شهر تهران داشته باشم و راجع به زلزله تهران بررسي هاي لازم را داشته باشيم و نتيجه را به هيات رئيسه اعلام كنم .مجلس نيز در حاشيه كارهاي خود را براي اين موضوع انجام مي دهد.

 

کد خبر 393663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha