همشهری آنلاین: رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: زباله‌سوزی در بخش‌هایی از تهران از جمله حاشیه جنوبی شهر صورت می‌گیرد و پیدا کردن عوامل زباله‌سوزی و مکان‌هایی که این اتفاق می‌افتد از اولویت گشت و پایش ما است.

زباله‌سوزی در حاشیه جنوبی شهر تهران

به گزارش ايسنا، محمدحسین بازگیر با تاکید بر این که یکی از اولویت‌های ما در برنامه گشت و پایش پیدا کردن مکان‌هایی است که در آنجا زباله‌سوزی می‌شود، اظهار کرد: در هر نقطه‌ای از شهر که با زباله و ضایعات‌سوزی مواجه شویم با متولیان آن برخورد و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان این که زباله‌سوزی در شهر تهران به دو صورت وجود دارد، تصریح کرد: برخی اوقات عامل زباله‌سوزی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شود ولی گاهی وقت‌ها کسانی که اقدام به این کار می‌کنند محل را ترک کرده و نشانی از خود نمی‌گذارند. بعضی اوقات همکاران ما به محله‌هایی که زباله‌سوزی در آن صورت می‌گیرد می‌روند ولی کسی پاسخگو نیست.

بازگیر ادامه داد: بیش‌ترین ضایعات سوزی و زباله‌سوزی در شهر تهران در حاشیه جنوبی شهر و در حاشیه آزادراه آزادگان و بخش‌هایی از منطقه ۱۳ و ۱۹ و ۱۵ شهرداری صورت می‌گیرد چنانچه با متولیان این کار مواجه شویم قطعا با آنان برخورد خواهیم کرد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان این که کار زباله‌سوزها و ضایعات‌سوزها تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت جامعه است، گفت: اداره محیط زیست مسئول شناسایی این افراد و معرفی آنان به مراجع قضایی است. شهرداری تهران نیز در این زمینه با ما همکاری می‌کند.

بازگیر در پایان اظهار کرد: شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند، مسئولیت مستقیم و اجرایی دارد و ما نیز در مورد زباله‌سوزها با شهرداری هماهنگ هستیم و از این نهاد می‌خواهیم در این زمینه اقداماتی انجام دهد.

کد خبر 393561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha