همشهری آنلاین: یک گروه پزشکی در فلوریدای جنوبی آماده هستند تا در یک جراحی حیات‌بخش بر روی یک پسر نوجوان که از کوبا به آمریکا سفر کرده است، یک تومور ۴.۵ کیلوگرمی را از صورت او بردارند.

به گزارش بوستون نیوز از میامی این نوجوان به نام امانوئل زایاس از هنگامی تولد به عارضه‌ای به نام «دیسپلازی فیبروز پلی‌کیستیک» مبتلا بود، اما در آن هنگام این عارضه جلب نظر نمی‌کرد.

این عارضه ابتدا در دوران نوپایی دست‌ها و پاهای زایاس را گرفتار کرد و بعد بدتر شد.

رابرت مارکس، رئیس بخش جراحی دهان و فک و صورت دانشگاه نظام بهداشتی میامی دراین‌باره گفت:‌ «در این عارضه برخی از استخوان‌ها در طول رشد نرم می‌شوند و آن استخوان سختی را که من و شما می‌شناسیم ایجاد نمی‌شود.»

فیلم‌های منتشرشده از این نوجوان نشان می‌دهد که تومور تقریباً تمام صورت او را پوشانده است.

هنگامی‌که زایاس ۱۱ ساله بود، چیزی که شبیه جوش روی بینی او ظاهر شد، اما بعد به رشد کردن ادامه داد تا اینکه کل صورت او را گرفت. این توده باعث شده است که او در دیدن، خوردن، حرف زدن و حتی بالا نگه‌داشتن سرش دچار مشکل شود.

مارکس گفت: «این تومور خوش‌خیم و غیر سرطانی است و به جاهای دیگر بدن منتشر نمی‌شود، اما به علت وزن بالایش ممکن است حیات این نوجوان را به خطر اندازد. اگر کاری انجام نشود، این توده باعث شکستگی گردن او می‌شود به علت اندازه بزرگ فیزیکی‌اش او را خفه خواهد کرد.»

این احتمالات به‌علاوه اینکه مارکس دارای تجربه درمان این نوع مورد بیماری از قبل است، باعث شد که او موافقت کرد این بیمار پذیرش کند و با گروه همکارانش تومور را بردارد.

دکتر مارکس گفت: «چطور می‌توان به این مرد جوان کمک نکرد؟»

این برخورد دکتر که باعث برانگیختگی و سپاسگزاری والدین زایاس شد که انتظار جراحی پسرشان را می‌کشند. انتظار می‌رود این جراحی در ماه ژانویه انجام شود و ۱۰ تا ۱۴ ساعت طول بکشد. بعد از جراحی برداشت تومور، جراحی‌های ترمیمی برای بازسازی صورت این پسر انجام خواهد شد.

کد خبر 393518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha