همشهری آنلاین: عذرا وکیلی با حضور در «چشم شب روشن» در گفتگو با مسعود فروتن، درباره سابقه حضورش در رادیو، بازی در یک سریال تلویزیونی، آشنایی با همسرش و کودکان امروزی سخن گفت.

رادیو

به گزارش ایسنا، «چشم شب روشن» به مناسبت شب یلدا ویژه برنامه‌ای داشت که در آن مجری کارشناسان مختلف برنامه در کنار محمد صالح علا حضور داشتند و با مهمانان به گفتگو پرداختند.

یکی از این مجریان مسعود فروتن میزبان عذرا وکیلی، گوینده پیشکسوت رادیو بود. فروتن در ابتدا گفت: زمانی که من بچه بودم، شب یلدا را به نام شب چله می‌شناختیم. چله بزرگ که از اول دی تا ۱۰ بهمن بود و چله کوچک که فقط ۲۰ روز بود و تا انتهای بهمن ادامه داشت. اسفند را هم که به عنوان زمان نفس کشیدن زمین می شناختیم.

وی افزود: من آملی هستم، اما به خاطر کار پدرم در دماوند زندگی می‌کردیم. سال ۴۸ من کارآموز بودم و خانم وکیلی را آن زمان در یک سریال دیدم.

عذرا وکیلی نیز بیان کرد: من حدود ۴۸، ۴۹ سال است که در رادیو کار می کنم. همیشه در رادیو بوده ام و هیچوقت رادیو را ترک نکرده‌ام که به تلویزیون بیایم.

وی افزود: امیر قمیشی که تهیه‌کننده این برنامه است هم از رادیو شروع کرد و این پسر چهار ساله که خیلی باهوش و با ذوق بود یک‌بار به عنوان مهمان به برنامه «سلام کوچولو» آمد. دیدم کار او خوب است. با او صحبت کردم، می‌گفت خیلی دوست دارم در رادیو کار کنم. او پیش ما آمد، صدای خوبی داشت و شعرهای برنامه کودک را می‌دادیم او بخواند.

این گوینده رادیو سپس گفت: خیلی جالب بود که او کوچولو بود و زبانش می‌گرفت، اما وقتی اجرا یا خوانندگی می‌کرد، مثل بلبل حرف می‌زد.

وکیلی ادامه داد: من فقط در یک سریال در زمان جوانی در نقش فرزند یک پهلوان بازی کردم. آنجا هم با همسرم آقای فیروز وکیلی آشنا شدم.

فروتن نیز در این‌باره گفت: آقای وکیلی به گردن من حق دارند و ایشان مرا از مدرسه به سر کار بردند. وقتی هم برای ازدواج با خانم عذرا به ما شیرینی دادند، انتخاب‌شان را تحسین کردم.

در ادامه وکیلی درباره قشنگ‌ترین قصه‌ای که تا به حال خوانده گفت: همه قصه‌ها قشنگ هستند، اما ماجرای قشنگ‌ترین‌شان که من برای نوه‌ام تعریف کردم، این بود که ما با هم به سفر رفته بودیم و او شب‌ها کنار من می‌خوابید و برایش قصه می‌گفتم. او طی روز در دادن خوراکی به برادرش خست به خرج می‌داد، من هم گفتم شب قصه‌ای برای او بگویم که او با مهربانی و گذشت آشنا شود، اما نوه‌ام به کل مسیر قصه را تغییر داد.

وی تصریح کرد: او مدام سوالات و پیشنهاداتی مطرح می‌کرد. بچه‌های امروز خیلی بزرگ فکر می‌کنند و برای آنها قصه اجرا کردن، واقعا سخت است و آدم باید خیلی حواسش باشد.

این گوینده نوستالژیک در پایان گفت: امشب خیلی خوشحالم. چون هم امیر قمیشی را می‌بینم که مثل فرزندم است و حالا برومند شده و برنامه را اداره می‌کند و هم دوست قدیمی همسرم آقای فروتن را بعد از مدت‌ها دیدم.

«چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا شنبه تا چهارشنبه ها ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

کد خبر 393485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha