شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه پرسپولیس شاید از نظر خیلی‌ها گروه چندان سختی به نظر نرسد اما باشگاه‌های حاضر در این گروه در خط دفاعی بهترین عملکرد را در لیگ‌هایشان داشته‌اند

شفر

در روزهایی که فوتبال عربستان با تمام ولخرجی‌های فوتبال این کشور،‌ تنها دونماینده بین گروه‌های حاضر در غرب آسیا دارد، فوتبال ایران با چهارنماینده مشغول قدرت‌نمایی است.

هرچند برآیند حضور فوتبال ایران در لیگ‌قهرمانان آسیا هیچ‌وقت از حضور در جمع هشت‌تیم پایانی رقابت‌ها فراتر نرفته و حضور فصل گذشته‌ی پرسپولیس بین چهار تیم برتر رقابت‌ها بهترین نتیجه‌ی سال‌های اخیر فوتبال ما بود.

با شناخته شدن رقبای باشگاه‌های ایرانی، سراغ گروه‌بندی‌ها رفتیم و «ترین»‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا - در منطقه‌ی غرب آسیا - را بررسی کردیم.

  • اهلی‌های لاکچری

باشگاه‌های ایرانی همیشه با ارزان‌ترین تدارکات آماده‌ي ورود به لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند. اما کشورهای حوزه‌ي خلیج‌فارس این تورنمنت را استیج باشکوهی می‌بینند که باید خودشان را مهیای آن کنند.

در «گروه آ» مسابقات الاهلی عربستان با بازیکنانی به ارزش 28میلیون یورو به مسابقات خواهد آمد و لقب باارزش‌ترین تیم غرب آسیا را به خود اختصاص داده است.

الجزیره‌ي امارات و الغرافه‌ي قطر هم به ترتیب با 13 و 11میلیون یورو دیگر همگروه‌های تراکتورسازی هستند که ارزش 25بازیکنش به زحمت به حدود 20میلیارد تومان یا چهارمیلیون یورو خواهد رسید.

در گروه ذوب‌آهن، «الدحیل» قطر یکی از گران‌ترین‌هاست که حدود 20میلیون یورو برای دور هم جمع کردن بازیکنانش هزینه کرده و البته دوفصل قبل در لیگ دسته‌ي دوم قطر بازی می‌کرده است.

همگروه‌های پرسپولیس در گروه C هم از لحاظ‌ اعتبار و هم از نظر ریخت‌وپاش درجه‌دوم به حساب می‌آیند و پرسپولیس با 13میلیون یورو باارزش‌ترین تیم گروه است و السد با 11میلیون یورو در جایگاه بعدی قرار دارد.

اما گروه چهارم استقلال و العین امارات هرچند از نظر کیفی تفاوت زیادی دارند ‌اما از لحاظ ارزش بازیکن تقریبا برابر هستند و حدود 13میلیون یورو ارزش دارند. هرچند الهلال با 19میلیون یورو لاکچری‌ترین تیم گروه است.

  • شفر در جهنم

همگروه شدن با الهلال، الریان قطر و العین برای آبی‌ها یادآور سال2013 و رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان آسیاست اما آبی‌ها بعد از نتیجه‌ی قابل‌قبول در آسیا، هر فصل بیشتر افت کردند و آن‌قدر به روند نزولی خود ادامه دادند که بعد از همگروهی دوباره با الهلال و العین، هواداران این باشگاه نگران باشند.

هرچند وینفرد شفر اعتقاد دارد همگروهی با دوتیمی که فصل پیش شکست‌های سنگینی به استقلال و پرسپولیس تحمیل کرده‌اند، فرصت پس گرفتن اعتبار را به شاگردانش می‌دهد.

برگ برنده‌ی استقلال در لیگ‌قهرمانان آسیا، خط‌دفاعی آن‌هاست

جایی که باید از پس بهترین بازیکنان آسیا بربیایند؛ «عمر خربین» و «عمر عبدالرحمن» به عنوان بهترین بازیکنان دو فصل اخیر فوتبال آسیا، باید با بهترین خط دفاعی این روزهای ایران جدال کنند

خط‌دفاعی که از زمان آمدن شفر به باشگاه استقلال محکم‌تر شده و در هفت‌مسابقه تنها یک گل دریافت کرده است.

بدون شک استقلال از بین نماینده‌های فوتبال ایران، با بدترین قرعه‌ی ممکن روبه‌رو شده است اما برای نماینده‌ی آبی‌پوش ایران، همه‌چیز در جمله‌‌ای که شفر بعد از قرعه‌کشی در صفحه‌ی اجتماعی‌اش نوشت،‌خلاصه می‌شود: «آسان نیست‌ اما غیرممکن هم نیست.»

  • لخویا،‌ مار سمی

تجربه‌ی حضور باشگاه‌های ایرانی ثابت کرده هرقدر باشگاه‌های ایرانی در لیگ برتر فوتبال ایران خوب دفاع می‌کنند و در گلزنی به مشکل می‌خورند و در بیشتر بازی‌های داخلی لیگ ایران برتری با دفاع کردن است، داستان لیگ قهرمانان آسیا داستان ديگري است.

اتفاقا باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در گلزنی موفق‌تر هستند تا گل نخوردن. کافی است فصل قبل لیگ‌قهرمانان را مرور کنید؛ استقلال در مسابقه‌ای با بدترین شکست تاریخ فوتبالش روبه‌رو شد که برای دفاع کردن آمده بود.

علی منصوریان با هشت مدافع روبه‌روی العین قرار گرفت و با شش گل، شکست خورد. پرسپولیس هم برابر الهلال در گلزنی موفق نشان داد اما شکست چهار گله برابر تیم عربستانی، بار دیگر قدرت هجومی تیم‌های غرب آسیا را به ما ثابت کرد.

خوش‌شانسی باشگاه‌های ایرانی در اين فصل فوتبال آسیا شاید تقسیم شدن زهردارترین خط‌حمله‌های باشگاهی آسیا در گروه‌های مختلف باشد

جایی که لخویا، الجزیره و الهلال در سه‌گروه متفاوت قرار گرفته‌اند و باشگاه‌های ایرانی هم سهمی در مرگبارترین خط‌‌ حمله‌های آسیا ندارند.

منبع:همشهري جوان

کد خبر 393373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha