همشهری آنلاین: پلیس قندهار در جنوب افغانستان اعلام کرده که با انفجار انتحاری با یک خودرو زرهی به یک مرکز پلیس، ۶ نفر کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حمله انتحاری با خودرو زرهی در قندهار ۶ پلیس را کشت

به گزارش بي بي سي ، مطیع‌الله هلال، معاون سخنگوی فرماندهی پلیس قندهار گفت که فرد مهاجم انتحاری صبح روز جمعه (اول دی) با خودرو "هاموی" مملو از مواد منفجره حامل خود فرماندهی پلیس محلی را در شهرستان میوند هدف قرار داد.

هاموی (Humvee) خودروهای چندمنظوره زرهی است که نیروهای آمریکایی به ارتش و پلیس افغانستان کمک کرده‌اند و در جنگ افغانستان از آن به صورت گسترده استفاده می‌شود. شماری از این خودروها به دست گروه طالبان افتاده است.

آقای هلال افزود که فرد بمبگذار سوار بر این خودرو نظامی توانست که از پاسگاه نخست فرماندهی پلیس محلی میوند بگذرد، اما در پاسگاه دوم، زمانی که نگهبانان این پایگاه او را شناسایی کردند، خودرو حامل خود را منفجر کرد.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار انتحاری را بر عهده گرفته است.

قندهار یکی از ولایت‌های ناآرام در جنوب افغانستان است که به صورت سنتی پایگاه اصلی گروه طالبان شمرده می‌شود، ولی در سال‌های اخیر رویدادهای امنیتی در این ولایت به صورت چشمگیری کاهش یافته بود.

این ولایت در هفته‌های اخیر شاهد یک رشته حملات مرگبار مهاجمان انتحاری وابسته به گروه طالبان بوده که دهها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

کد خبر 393356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha