همشهری آنلاین: استاندار تهران در دیدار با دبیران کل احزاب، انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های سیاسی این استان با بیان اینکه ۷۰درصد آلودگی به دلیل خودروهای فرسوده است، گفت: ادارات باید تعطیل می‌شد.

محمد حسین مقیمی

به گزارش مهر، محمد حسین مقیمی در دیدار با دبیران کل احزاب، انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های سیاسی طی سخنانی گفت: برای اولین بار در بودجه امسال ردیفی برای کمک به احزاب گنجانده شده است و در تلاش هستیم کشور به سوی تحزب واقعی گام بردارد.

وی با اشاره به اوضاع استان تهران گفت: استان تهران حدود ۱۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۸ میلیون نفر آن در شهر تهران و ۵.۵ میلیون نفر نیز در شهرستان‌های استان تهران زندگی می‌کنند و به دلایل مختلف شهرستان‌های استان تهران از توسعه خوبی برخوردار نیست و بایستی تلاش کنیم تا به میانگین شاخص‌های کشور در درمان، راه، ورزش و ... برسیم.

استاندار تهران با بیان این که روزانه ۳ میلیون نفر از شهرستان‌های استان تهران به شهر تهران تردد می‌کنند، گفت: صبح‌ها همه ورودی‌های شهر دارای ترافیک ۲ الی ۲.۵ ساعته است، علت هم عدم اتصال ریلی این شهرستان‌ها به تهران است و رفت‌وآمدهای همه این شهرستان‌ها به تهران از طریق خودرو انجام می‌شود، اخیرا در پاکدشت و ورامین قطار حومه‌ای راه‌اندازی شده که خدمات‌رسانی اولیه را انجام می‌دهد، اما نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر است.

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: ۸۰ درصد مدارس استان ۲ شیفته هستند و از نظر ورزش در برخی شهرستان‌های ۴۰۰ و یا ۷۰۰ هزار نفری با کمبودهای جدی مواجه هستند، در برخی از این شهرستان‌ها در سفر رییس‌جمهور کلنگ اولین بیمارستان به زمین زده شده است.

وی ادامه داد: جمعیت شهرستان پردیس در نزدیکی تهران با تکمیل شدن ۸۲ هزار واحد مسکن مهر، تا اسفند ماه آینده به ۷۰۰ الی ۹۰۰ هزار نفر خواهد رسید، تاکنون ۲۵ هزار واحد مسکن مهر پردیس آماده شده و ۵۷ هزار واحد نیز تا اسفند سال آینده آماده می‌شود، این جمعیت راه، بوستان، مدرسه، بازار، بیمارستان، دانشگاه و همه امکانات دیگر را می‌خواهد، در این شهرستان شهر بومهن و پردیس نیز وجود دارند که از قبل جمعیتی در خود جای داده و در حال رشد هستند، جمعیت منطقه گردشگری جاجرود نیز در حال رشد است، اما کم ترین امکانات نیز در این شهرستان موجود نیست.

مقیمی با بیان این که دولت نتوانسته پا به پای ساخت مسکن زیرساخت‌ها را در پردیس فراهم کند، گفت: هر کدام از این کاستی‌ها می‌تواند چالشی برای کل استان باشد.

وی به کاستی‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: شاخص‌های پایین آموزش و پرورش، بهداشت و درمان علی رغم سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی پایین است، ۴ روز است که در وضعیت آلودگی هوا قرار داریم و مدارس را تعطیل کنیم، اگر می‌خواستیم بهتر عمل کنیم باید ادارات و کسب‌وکار را نیز تعطیل می کردیم، ۷۰ درصد آلودگی تهران مربوط به حمل و نقل و خودروهای فرسوده است.

کد خبر 393242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha