همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات چهارشنبه ۲۹ آذرماه بازار جهانی که دلار ثابت بود اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۳.۶۵ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۲۶۷ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱.۳۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۲۶۴.۲۰ دلار بسته شد و به این ترتیب روند صعودی چهار روزه خود را متوقف کرد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، در حال حاضر اخبار تاثیرگذار بر معاملات طلا وجود ندارد به جز این‌که شاید به دلیل کاهش ۱۰ درصدی روز گذشته بیت‌کوین، اندکی ریسک‌گریزی در بازار ایجاد شده است.

ارز دیجیتالی بیت‌کوین پس از این‌که ابتدا به ۱۵ هزار و ۸۰۰ دلار که پایین‌ترین رکورد یک هفته گذشته بود، کاهش یافت، با پنج درصد کاهش به ۱۶ هزار و ۸۱۰ دلار رسید.

به گفته هالی، حرکت صعودي طلا در سطح ۱۲۶۵ دلار و پس از آن در ۱۲۶۹ دلار که متوسط حرکت قیمت ۲۰۰ روزه است، با مقاومت روبه‌روست در حالی که این فلز ارزشمند در سطح ۱۲۶۱ دلار حمایت یافته است.

در این بین دلار پس از این‌که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اصلاحات مالیاتی را تصویب کرد حمایت یافت، با این همه جمهوری‌خواهان کنگره روز چهارشنبه باید رای دیگری را برگزار کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۱۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۹۱۳.۴۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و ۱۰۲۱.۶۵ دلار بود.

کد خبر 393174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha