همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: امروز دشمنان با بررسی‌های کارشناسان خود به این نتیجه رسیده اند که قادر به اعمال تهدید معتبری علیه ایران نیستند و هدف آن‌ها محدود سازی نفوذ منطقه‌ای و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است.

به گزارش میزان، امیر سرتیپ امیر حاتمی در همایش سراسری فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «ارتش انقلابی» گفت: امروز ارتش از یک موقعیت خوب برخوردار بوده و مورد احترام ملت، مسئولین و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و عباراتی که فرماندهی معظم کل قوا در مورد ارتش بیان فرمود: ه اند حاکی از عزت و اقتدار ارتش است و ارتش نیز قدر شناس بوده و همواره در تلاش است خود را با معیار‌های ارتش حزب الله نزدیک‌تر سازد.

وزیر دفاع با تبیین جایگاه قدرت دفاعی امنیتی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در برهه‌ای دشمن به کرات از گزینه‌های روی میز سخن می‌گفت، اما امروز در راهبرد جدید آن‌ها دیگر از گزینه‌های روی میز خبری نیست و این در شرایطی است که نه تنها از دشمنی آن‌ها نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کم نشده بلکه ادبیات آن‌ها خصمانه‌تر شده است.

امیر حاتمی افزود: دشمن تهدید خود را زمانی عملی می‌کند که تهدیدش قابلیت اجرا داشته باشد و امروز با بررسی‌های کارشناسان خود به این نتیجه رسیده اند که قادر به اعمال تهدید معتبری علیه ایران نیستند و هدف آن‌ها محدود سازی نفوذ منطقه‌ای و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بحمدالله ایران در سایه آرمان‌های بلند انقلاب شکوهمند اسلامی صاحب نفوذ در اعماق قلوب ملت ها‌ی آزاده است، اما نفوذ دشمنان صرفا در میان حاکمان وابسته کشور‌ها بوده و ملت‌ها به خوبی درک می‌کنند که ایران اسلامی همواره خواهان امنیت و آرامش برای مردم منطقه و جهانیان بوده است و این در حالی است که نظام سلطه همواره به دنبال ایجاد جنگ و نا آرام کردن منطقه بوده تا بتواند در آمد هنگفتی از فروش تسلیحات به دست آورد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به ادعای بی اساس و واهی نماینده آمریکا در سازمان ملل درخصوص استفاده موشک ایرانی در حمله نظامی اخیر یمن به عربستان گفت: اینگونه ادعا‌های بی پایه نشان از شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه و جهان بوده و بیشتر به یک نمایش مضحک و بی ارزش شباهت دارد و البته جمهوری اسلامی ایران پیگیری‌های حقوقی لازم را انجام خواهد داد.

امیر حاتمی تصریح کرد: امروز به برکت رهبری‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا و نیرو‌های مسلح پرتوان نظام اسلامی مقتدرانه امنیت کشور و مردم را فراهم کرده و در این بین ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار موثر و حائز اهمیتی را در حفظ و ارتقای این قدرت داراست.

 

کد خبر 393153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha