همشهری آنلاین: دولت آمریکا کره شمالی را مسئول مستقیم حمله بدافزاری WannaCry اعلام کرد، حمله سایبری که بیمارستان‌ها، مشاغل و بانک‌های سرتاسر جهان را تحت تاثیر قرار داد.

کره شمالی

براساس گزارش BBC، اين حمله سايبري بیش از 300 هزار رايانه را در 150 کشور مختلف جهان تحت تاثير خود قرار داده و میلیاردها دلار خسارت وارد کرده‌است.

توماس باسرت، دستیار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، این اتهام را در روزنامه وال استریت ژورنال مطرح کرد. این اولین‌باري است که آمریکا رسما کره‌شمالی را مسئول انتشار اين نرم افزار اعلام كرده‌است.

به گفته آقای باسرت،‌مشاور امور امنیت ملی آمريكا این ادعاها متکی بر شواهد است و افزود که بریتانیا و شرکت مایکروسافت هم وابستگان دولت کره شمالی را مسئول آن حملات دانسته‌اند.

در ماه مي 2017 رايانه‌هاي تحت سيستم‌عامل ویندوز هدف حمله‌اي سایبری قرار گرفتند و محتویات آنها قفل شد. این باج‌افزار از کاربران می‌خواست در ازاي پرداخت باج داده‌هایشان را پس بگيرند. سازمان پلیس اتحادیه اروپا، یوروپل، ابعاد اين حمله را بی سابقه توصيف كرد. 

باسرت با انتشار مقاله‌اي در وال استریت ژورنال اعلام كرد کره شمالی باید پاسخگوي اين اتهام باشد و  آمریکا استراتژی حداکثر فشار را برای مختل کردن توانایی کره شمالی برای انجام حملات سایبری حفظ خواهد کرد.

کره شمالی ماه پیش پس از آنکه مجددا در فهرست حامیان دولتی تروریسم قرار گرفت با تحریم‌های عمده تازه‌ای روبرو شد. به گفته باسرت کره‌شمالی برای بیش از یک دهه رفتار افسارگسیخته‌ای داشته است و اين رفتار آزارنده هر روز ناخوشايندتر می‌شود. WannaCry از جمله این رفتارهای بی‌خردانه بود که تبعیضی برای هدف گرفتن قربانیان قائل نمی شد.

انتظار می رود کاخ سفید روز سه شنبه در بیانیه‌ای رسمی پیونگ‌یانگ را متهم کند. حمله WannaCry (می خواهم گریه کنم) در بریتانیا بر نظام بهداشت ملی و در روسیه بر بخش پست تاثيرات مخربي از خود به جا گذاشت.

کد خبر 393022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha