همشهری آنلاین: بعد از اعتراض شدید دموکرات‌ها و مردم، حالا پای هالیوودی‌ها هم به مساله حذف قوانین بی‌طرفی نت توسط جمهوری‌خواهان باز شده است.

سینما

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در یکی از اختلاف‌های سال ۲۰۱۷ مارک همیل ستاره کارکشته مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» وارد نزاعی توییتری سر رای اخیر کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده مبنی بر از بین بردن بی‌طرفی نت (Net Neutrality) با تد کروز سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس شد.

چند روز پیش آجیت پای رییس این کمیسیون رسما رای بر پایان دادن به بی‌طرفی نت داد که با اعتراض چهره‌های شناخته‌شده و مردم مواجه شده است.

آجیت پای اوایل هفته ویدیویی عجیب منتشر کرد که در آن خودش لباس‌های مختلف می‌پوشد تا به مردم و مخصوصا جوانان ثابت کند که رای او مبنی بر پایان دادن بی‌طرفی نت کاملا بی‌ضرر و خوب است. در بخشی از آن ویدیو او یک شمشیر نوری «جنگ ستارگان» در دست داشت.

مارک همیل هم در توییت خود عکسی از همین ویدیو را منتشر کرد و نوشت «ویدیوی بامزه‌ای بود آجیت، می‌خواستی نشان بدهی چقدر بانمک هستی نه؟»

او ادامه داد: تو عمیقا برای به دست گرفتن شمشیر نوری بی‌کفایت هستی. یک جِدای سعی می‌کند بدون خودخواهی برای پیشبرد مردم معمولی تلاش کند،‌ نه این که دروغ بگوید تا سازمان‌های غول‌آسا ثروتمندتر بشوند.

مارک هیل در پایان توییتش پرسید «راستی، کپی‌رایت جان ویلیامز را رعایت کردی؟» که اشاره به این داشت که آجیت پای در ویدیویش بدون اجازه از آهنگ‌ «جنگ ستارگان» ساخته این آهنگ‌ساز بزرگ هم استفاده کرده بود.

تد کروز که یکی از محافظه‌کارترین سناتورهای آمریکاست، نوشته‌های همیل را ری‌توییت کرد و به او پاسخ داد، اما پاسخش را به اکانتی اشتباه فرستاد چون نام همیل را اشتباه تایپ کرده بود.

او که شخصیت همیل در «جنگ ستارگان» یعنی لوک اسکای‌واکر را خطاب قرار می‌داد،‌ نوشت: لوک،‌ می‌دانم هالیوود می‌تواند گیج‌کننده باشد، اما این دارت‌ویدر بود که از قدرت دولت حمایت کرد و نمی‌خواست حامی اینترنت باشد. به همین دلیل بود که سازمان‌های غول‌آسا (گوگل،‌ فیسبوک و نت‌فلیکس) از تصمیم بی‌طرفی نت حمایت کردند. سوی تیره را قبول نکن: نت را آزاد کن!

همیل هم یک ساعت بعد دوباره در پاسخ به او نوشت: ممنون که سعی کردی چرت‌وپرت تحویلم بدهی. می‌دانم سیاست می‌تواند گیج‌کننده باشد، اما اگر می‌توانستی حداقل اسمم را درست تلفظ کنی شاید حرفت اعتبار بیشتری داشت. درست همان جا جلویت است!

ویدیوی آجیت پای تا به حال چند شکایت به وجود آورده چون از تعدادی آهنگ کپی‌رایت دار بدون اجازه استفاده می‌کند. یوتیوب هم به طور موقتی آن را به خاطر رعایت نکردن کپی‌رایت حذف کرد، اما بعد از اعتراض ناشر مبنی بر سانسور سیاسی، دوباره آن را آپلود کرد.

کد خبر 392999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha