همشهری آنلاین: قطعی برق در فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون شهر آتلانتا در آمریکا باعث تاخیرهای عمده در پروازها و سرگردانی ده‌ها هزار مسافر شده است.

فرودگاه

براساس گزارش BBC، هارتسفیلد-جکسون شلوغ ترین فرودگاه جهان است، روزانه 2500 پرواز در آن انجام مي‌شود و روزانه بیش از 250 هزار مسافر در آن تردد دارند. مسافران اکنون در ترمینال های تاریک یا در هواپیماها منتظر نشسته اند.

قطع برق باعث شد تا مسافران در ترمينال‌ها يا در هواپيماهايي كه روي باند در انتظار پرواز بودند، در تاريكي بمانند، بسیاری از پروازها به مقصد آتلانتا به سایر فرودگاه‌ها هدایت شده‌اند یا مبدا را ترک نکرده‌اند.

فرودگاه

این فرودگاه در بیانیه‌ای اعلام كرد که قطعی برق روز یکشنبه درست بعد از ساعت 6 بعد از ظهر به وقت گرینویچ (یک بعد از ظهر محلی) آغاز شد.

شرکت جورجیا پاور تامين كننده برق اين فرودگاه اعلام كرد احتمالا آتش سوزی در یکي از تاسیسات زیرزمینی برق علت خاموشي است. علت اين آتش‌سوزي مشخص نيست اما انتظار مي‌رود برق از نیمه شب (پنج صبح دوشنبه به وقت گرینویچ) وصل شود. فرماندار آتلانتا نيز با عذرخواهي از مسافراني كه تحت تاثير اين رويداد قرار گرفته‌اند، اعلام كرد علت اين آتش‌سوزي در دست بررسي است.

فرودگاه

برج مراقبت اين فرودگاه همچنان به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد اما تعدادي از خطوط هوایی از جمله یونایتد، ساث‌وست و امریکن ایرلاینز، کلیه پروازهایشان تا پایان روز در این فرودگاه را معلق کرده اند. 

تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی مسافرانی را که در تاریکی منتظرند نشان می دهد.

خطوط دلتا در تلاش است تا مسافرانی که هواپیمای آنها فرود آمده را از هواپيماها پياده كند اما محدود بودن گيت‌هایی که مسافران از آنجا وارد می شوند کار را دشوار کرده‌است.

آتلانتا از نظر هوایی در فاصله دو ساعتی از 80 درصد از جمعیت آمریکا قرار دارد و به همين دليل توقفگاه مهمی برای بسیاری از پروازهای داخلی آمريكا است.

کد خبر 392923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha