همشهری‌آنلاین: پسر علی عبدالله صالح با نپذیرفتن پیشنهادهای عربستان، امارات در رابطه برعهده گرفتن رهبری امور سیاسی و نظامی یمن در مرحله آتی، باعث غافلگیر شدن کشورهای ائتلاف عربی ضد یمن شده است.

احمد علی عبدالله صالح، پسر علی عبدالله صالح تمامی پیشنهادهای ارائه شده توسط یک کشور عربی حوزه خلیج فارس برای رهبری امور سیاسی و نظامی در مرحله آتی را رد کرده است که در رأس این پیشنهادها متحد ساختن کنگره مردمی سراسری، به راه انداختن یک شبکه ماهواره‌ای و ارائه حمایت مالی برای تمامی فعالیت‌ها با هدف عملیاتی علیه انصارالله بود.

منابع گفتند، پس از آن‌که تمامی هیئت‌ها تلاش کردند پسر علی عبدالله صالح را برای انجام این ماموریت در حال حاضر قانع کنند، او این پیشنهادها را نپذیرفت و از اعتمادی که آن طرف‌ها برایش قائل شدند، قدردانی و اعلام کرد که از انجام هرگونه مأموریتی در آینده معذور است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه مأرب پرس،منابع با بیان این‌که موانعی در مقابل پسر علی عبدالله صالح برای رهبری هر اقدامی علیه انصارالله وجود دارد، گفتند، شورای امنیت با تحریم‌هایی که علیه پسر صالح اعمال کرده بود، باعث ایجاد موانعی بر سر راه او شده و دستش را بسته است و پسر علی عبدالله صالح پیش از برداشتن آن تحریم‌ها نمی‌تواند دست به کاری بزند و او این امر را به خوبی می‌داند. همچنین او باید دولت مستعفی یمن به رهبری عبد ربه منصور هادی را به رسمیت بشناسد.

منابع افزودند، دادن هر پست نظامی یا سیاسی در دولت به احمد علی عبدالله صالح بايستي با موافقت عبد ربه منصور هادی انجام شود.

منابع خاطرنشان کردند، همچنین کمک گرفتن از نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن نیز غیر ممکن است، چرا که این نیروها به پدر اوکمکی نکردند و انصارالله پایگاه‌های مهم گارد ریاست جمهوری را تحت کنترل خود دارد.

کد خبر 392907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha