همشهری آنلاین: ملی‌پوش ووشوی بانوان ایران، مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگژو خود را با قیمت دو میلیارد تومان جهت کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به فروش رساند.

خدیجه آزادپور

به گزارش ایسنا، خدیجه آزادپور ملی‌پوش اسبق تیم ملی ووشو بانوان ایران، مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوآنگ‌ژو خود را جهت کمک کردن به مردم زلزله زده کرمانشاه به حراج گذاشت که با قیمت دو میلیارد تومان به فروش رسید.

آزادپور در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: این مدال برای من ارزش بسیار زیادی دارد. ورزش بانوان بعد از کسب این مدال طلا در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ تحول زیادی داشت و خوشحالم که این افتخار نصیب من شد. مدال خود را به حراج گذاشتم و پول حاصل از آن را به مردم زلزله زده کرمانشاه اختصاص داده‌ام. این بهترین مدال من است چون به نوعی باعث تاریخ‌سازی در ورزش بانوان ایران شد. این مدال به قیمت دو میلیارد تومان به فروش رسیده است که همه‌ی این مبلغ، جهت ساخت بیمارستان در شهر کرمانشاه مصرف خواهد شد.

او همچنین راجع به شرایط ورزش بانوان در ایران گفت: برخی فکر می‌کنند که حجاب در ورزش بانوان ایران یک مشکل است اما از نظر من اینطور نیست. ما از اول با حجاب تمرین کرده و به آن‌ عادت می‌کنیم. به شخصه خیلی خوشحالم که توانسته‌ام در مسابقات بین‌المللی با حجاب حاضر شده و به مدال طلا برسم تا به همه ثابت کنم حجاب محدودیت نیست.

دارنده مدال طلای ووشو قهرمانی جهان ۲۰۰۹ در تورنتو، راجع به خواسته‌های خود از مسئولان ورزش کشور جهت رسیدگی به ورزش بانوان، گفت: در حال حاضر توجه به ورزش بانوان بیشتر شده است اما آنطور که باید و شاید نیست. بانوان ایران توانایی بسیار بالایی دارند و می توانند در المپیک به روی سکو بروند. توجهات به ورزش بانوان خوب شده اما ۱۰۰ درصدی نیست و از مسئولان می‌خواهم که بیش از این‌ به ورزش بانوان ایران توجه کنند تا شاهد موفقیت بیشتر آن‌ها در عرصه‌های بین المللی و جهانی باشیم.

کد خبر 392871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha