همشهری آنلاین: عضو شورای شهر از تشکیل ۵۰۰ هزار پرونده نزاع خیابانی منجر به جرح منتهی به تشکیل پرونده در دستگاه نظامی و قضایی در پایتخت در سال ۹۵ خبر داد.

نزاع خیابانی

به گزارش ایسنا، حسن رسولی که در نشست چشم‌انداز مددکاری اجتماعی در ایران صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه تهران در شب بیش از هشت‌ونیم میلیون و در روز بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد، گفت: به نظر می‌رسد آینده این شهر متاثر از شکاف‌های ناشی از مشکلات قومی، مذهبی، مسائل جنسی و بحران آب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علی‌رغم کاهش جمعیت روستایی به ۲۰ درصد از جمعیت کشور در استان‌های مختلف با نزاع‌هایی بر سر آب روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: جامعه مددکاری باید خودش را آماده کند و با ادبیاتی متفاوت از حکومت‌گران صحبت کند. امروز جامعه مددکاری برای مردم ناآشناست و نتوانسته است برندسازی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در شورای شهر تلاش خواهیم کرد که نمادی را به عنوان نماینده رشته مددکاری در تهران انتخاب کنیم. به این ترتیب در شورای فرهنگی عمومی کشور نیز این حرفه را بشناسانیم. این خواسته باید از رئیس شورای شهر نیز مورد مطالبه قرار گیرد.

در بخش دیگری از این نشست ماریکو کیمورا رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی مددکاری اجتماعی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۴ تلاش کرده است تا اهدافی را برای ۲۷ کشور منطقه در مددکاری اجتماعی مشخص کند، گفت: این کشورها باید از نزدیک با یکدیگر همکاری داشته باشند و به این شکل نسبت به توسعه شبکه در تقویت سازمان‌ها و ارتباطات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به برخی از چالش‌های مددکاری اجتماعی در منطقه تصریح کرد: اعضای کشورهای عضو فدراسیون مددکاری باید احساس کنند یک خانواده هستند و به این ترتیب حس تعلق و همبستگی را به عنوان مددکاران اجتماعی در خود ایجاد کنند.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی با اشاره به اینکه جامعه جهانی به دنبال تغییر آینده و نگاه خود نسبت به مددکاری اجتماعی است، اظهار کرد: برای حل مشکلات نابرابری مددکاران اجتماعی سال‌هاست که تلاش کرده‌اند روش‌هایی را تدوین و اجرا کنند. کشورهای منطقه در تلاش هستند تا توسعه پایدار را در کشورشان ترویج کنند و اقداماتشان را در معرض عموم قرار دهند.

وی با اشاره به کیفیت انجام خدمات مددکاری اجتماعی در ایران اضافه کرد: در ایران نیز افراد به مراکز مددکاری اجتماعی به شکل گسترده مراجعه می‌کردند و چه افرادی که در این مراکز مشغول ارائه و چه کسانی که دریافت‌کننده خدمات بودند به این فرایند افتخار می‌کردند.

وی با اشاره به تنوع فرهنگی بالا در منطقه افزود: با توجه به این تفاوت‌ها باید از دانش محلی بهره‌ بیشتری برد. همچنین استفاده از فناوری‌های نوین باعث ارتباط بیشتر ایران با سایر کشورها خواهد شد.

کد خبر 392844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha