همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیروزی بر گروهک تروریستی - تکفیری داعش از این جهت بزرگ و مهم است که شکست جبهه غربی، عبری و عربی از سوی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی بود.

 امیرعلی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در اجلاس بزرگ سازمان بسیج اساتید کشور که مقارن با ایام سالروز«وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور شخصیت های کشوری، لشکری و صدها تن از استادان و اعضای هیات عملی برجسته دانشگاه های شهر تهران در سالن همایش های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزارشد، این مطلب را عنوان کرد.

وی در جمع اساتید بسیجی با تبریک پیروزیهای اخیر رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت اسلامی بر گروهک تروریستی - تکفیری داعش، گفت: مردم ما اکنون متوجه بزرگی این خطر نشدند و علت آن هم این بود که منطقه درگیری و حضور اعضای فریب خورده این گروهک در کشورهای عراق و سوریه با کشور ما فاصله داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: در زمان حاضر عظمت و بزرگی این پیروزی هم برای مردم ما روشن نیست، اما آینده نگری، تخمین درست و فهم مسئله مهم تر از غلبه بر دشمن تروریستی - تکفیری بود که در روزهای نخست پدیده آمدن این غده سرطانی مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا آن را تشخیص دادند.

سردار حاجی زاده توضیح داد: پیروزی در جبهه مقابل داعش از این جهت بزرگ و مهم بود که سه جبهه غربی، عبری و عربی در کنار هم قرار گرفتند تا با تشکیل این گروهک تروریستی - تکفیری و پشتیبانی و مدیریت از آن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.

وی اظهار داشت: اگر به سوابق گفته ها و خروجی مراکز مطالعات صهیونیستی نگاه کنیم، می بینیم طرح ایجاد داعش از قبل پیش بینی شده بود و دشمن از آنجایی که توانایی غلبه بر مسلمانان را نداشت تلاش کرد تا از قدرت خود منطقه برای مقابله با اسلام استفاده و کشورهای منطقه هزینه کند که جنگ ایران و عراق، جنگ های داخلی افغانستان و اختلافات قومی پاکستان و جنگ عربستان و یمن و جنگ های داخلی ایران در اوایل انقلاب همه از این جنس بودند و این بخاطر ضعف دشمن و عدم توانایی آنها در مقابله با کشورهای منطقه است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اضافه کرد: دشمن در حوزه هایی که امکان داشته باشد ورود پیدا کرده و گسل هایی را ایجاد کند وارد شده و پس از اجرای ماموریت پا به فرار می گذارد، چرا که دشمن توانایی مقابله به مثل ندارد و اگر در عراق و افغانستان به صورت مستقیم وارد شد بخاطر ضعف قدرت دفاعی آنها بود.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه استراتژی و راهبرد آمریکاییها ثابت است، گفت: آمریکا برای مرعوب کردن ملت های منطقه به کشورهایی حمله کرده که نیروی مسلح نداشتند. یک روز بوش این کار را می کرد و روز دیگر اوباما سرکار آمد تا با پنبه سر ببرد و امروز هم ترامپ آمده تا همه بگویند او دیوانه است و کاری با او نداشته باشید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: ما در برخی برهه ها از مسائل سخت و بزرگ مثل جنگ و تحریم های تسلیحاتی عبور کردیم. برخی کشورها که ما آنها را عددی حساب نمی کنیم ما را تهدید می کنند و اگر موشک نداشتیم آنها به ما تجاوز می کردند.

وی گفت: ما توانسته ایم از مسائل بزرگ عبور کنیم و خاکریز ها را بشکنیم ولی در مسائل کوچک مانند اقتصاد و فرهنگ مشکل داریم.

سردار حاجی زاده اظهار داشت: در همین دوره که اخبار برخی مسائل فساد اقتصادی را می شنویم افرادی را می بینیم که در جبهه مقاومت حاضر می شوند و می جنگند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: این استعداد فقط برای کار نظامی نیست و در حوزه های علمی و شکستن سدهای فناوری امروز می بینیم که با روحیه جهادی کار می شود ولی در حوزه نظامی آن نخ تسبیح بوده که توانسته این دانه ها را کنار هم قرار دهد.

وی با اشاره به پیچیدگی های ساخت رادار گفت : امروز جزو ١٠ کشور برتر دنیا در حوزه ساخت پهپاد هستیم و بمب هوشمند آن را هم خودمان می سازیم.

سردار حاجی زاده ادامه داد: امروز می بینیم موشک بومی است ولی واگن قطار از خارج وارد می شود. امروز گیرباکس بالگرد در داخل ساخته می شود ولی سنگ پا از خارج می شود. امروز پهپاد و بمب هوشمند می سازیم اما شکلات را از خارج وارد می کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در برخی جاها مدیریت ها اشکال دارد. مدیرانی که بعضا به پزشکان داخلی اعتماد ندارند، چگونه می خواهند کشور را به پیشرفت و رشد برسانند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن برای تهدید از داخل وارد می شود و بر طرف کردن مشکلات هم با بهره گیری از توان داخلی ممکن است.

سردار حاجی زاده زاده با اشاره به وحدت کشور در زمان دفاع مقدس گفت: امروز هم همه باید به کمک دولت بیایند تا این مشکلات حل شود و اگر امروز از من بپرسند مهمترین دغدغه شما چیست می گویم مشکل بیکاری و فقر و مشکلات اقتصادی است، ما نگران دشمن خارجی نیستیم و امروز با نیروهای بسیار زبده و انبار های مملو از تجهیزات اگر دشمن غلطی بکند با مشت محکم نیروهای مسلح روبرو خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: اگر ملت و دولت و سایر قوا دست به دست هم بدهیم سایر مشکلات را هم می توانیم حل کنیم. همانطور که در جبهه مقابله با داعش سردار سلیمانی محور کار بود، امروز قاسم سلیمانی در سایر عرصه ها چه کسانی هستند؟

وی با بیان اینکه ما امروز مشکلات لاینحلی نداریم، گفت: تا امروز نشده است که در حوزه هوافضا موضوعی را بیان کنیم و انجام نشود.

سردار حاجی زاده خاطر نشان کرد: ما مجموعه قرارگاه نوآوری با نام موسسه شهید تهرانی مقدم را شکل داده ایم و از یکسال گذشته بیش از ٦٠٠ پروژه بزرگ توسط این مجموعه انجام شده است. استفاده از این الگوها در سایر حوزه ها هم می تواند فرصت های بسیاری به ما بدهد.

وی ادامه داد: ما اخیرا در نامه ای به وزیر نیرو اعلام کردیم آمادگی همکاری برای بارورسازی ابرها را داریم که مورد استقبال وزارت نیرو قرار گرفت. امروز ما و همه نیروهای مسلح و مراکز تحقیقاتی آنها آماده همکاری برای حل مشکلات کشور هستیم.

در حاشیه برگزاری این اجلاس نخستین اندیشکده راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور همزمان با برگزاری اجلاس سراسری اساتید بسیجی و شخصیت های برجسته علمی و دانشگاهی عصر پنجشنبه 23 آذر 96 در سالن همایش های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد.

این اندیشکده با عنوان «اندیشکده راهبردی اقلیم و آمایش»، مبتنی بر نگاه جدید «مسئله محوری» در برنامه های سازمان بسیج اساتید کشور است که با پیوست پر کردن شکاف نظر و عمل در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری های کلان کشور و در راستای کمک به دولت و دستگاه های مجری در حل مسائل اقلیمی در کنار کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی، تاسیس شده است.

در آیین رونمایی از نخستین اندیشکده راهبردی بسیج اساتید چهره های برجسته علمی و مسئولان کشوری و لشکری از جمله سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم و نماینده اسبق دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و مهدی زاهدی نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور داشتند.

سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ تاکنون 92 گردهمایی علمی و فرهنگی را در سال های اخیر با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه های شهر تهران برگزار کرده که این اجلاس به عنوان نخستین گردهمایی علمی اساتید بسیجی دانشگاه های تهران در سال 96 و در دوره تحولی سازمان بسیج اساتید به شمار می آید که چهره های برجسته ای از ستاد کل نیروهای مسلح، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری، شهرداری، شورای شهر و دانشگاه های برجسته شهر تهران در آن حضور داشتند.

کد خبر 392575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha