مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان دیرینه‌شناس بقایای کنه‌هایی را کشف کردند که حدود صد میلیون سال پیش خون دایناسورها را مکیده بودند. این انگل‌ها با مقداری پر، که ظاهرا متعلق به حیوان میزبان بوده، داخل کهرباهایی به شکل فسیل در آمده‌اند.

kaneh

به گزارش خبرگزاری آلمان مطالعات دیرینه‌شناسی درکهرباهایی که از حدود صدمیلیون سال پیش به جا مانده‌اند، بقایای تعدادی کنه را نشان می‌دهند که از خون دایناسورها تغذیه کرده بودند.

این یافته بیشتر شبیه یک سرفصل جدید در مجموعه فیلم‌های "پارک ژوراسیک" ساخته استیون اسپیلبرگ به نظر می‌رسد: دسته‌ای از کنه که با خون دایناسورها دلی از عزا در آورده‌اند.

این یافته که در نشریه Nature Communications منتشر شده است، نشان می‌دهد این کنه‌ها که یکی از آنها هشت برابر حجم بدنش خون دایناسورمکیده بوده، به مدت بسیار طولانی داخل کهربا گیر افتاده بودند. زندانی شدن در کهربا، باعث محفوظ ماندن این کنه‌ها شده است ولی DNA آنها تخریب شده است.

این انگل‌های کوچک خون‌خوار با مقداری پر دراطراف آنها کشف شده‌اند، که نه تنها شواهدی بر وجود دایناسورهای پردار ارائه می‌کنند، بلکه تصویرمشخص‌تری از حیات وحش امروزی و آنچه صد میلیون سال پیش وجود داشته است ترسیم می‌کنند.

کد خبر 392559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha