همشهری‌آنلاین: مدیرکل تعزیرات استان تهران اقدام‌های پیشگیرانه در حوزه تعزیرات را دارای اهمیت بیشتری از برخورد و مجازات دانست و عنوان کرد که رویکردش را در تعزیرات بر این مبنا ترسیم کرده‌است.

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: رویکرد ما در تعزیرات حضور در جامعه به عنوان نیروی ناظر است تا هم خود سازمان‌های مرتبط با ما که کار نظارتی انجام می دهند، وظایف‌شان را به درستی انجام دهند و هم تا جایی که ممکن است از اقدام‌های منجر به تشکیل پرونده، صدور حکم و محکومیت متخلفین، پیشگیری شود.

اسفنانی تاکید کرد: رویکرد ما مبنی بر این است که قبل از وقوع تخلف و جرم به موضوع رسیدگی شود، این روش هم در جهان و هم در اصول حقوقی پذیرفته‌تر و مطلوب‌تر است.

مدیرکل تعزیرات استان تهران اضافه کرد: برای مثال در موضوع کالای تقلبی این که ما اجازه دهیم یک کالای تقلبی در اختیار مردم قرار گیرد، و بعد ما رسیدگی کنیم و متخلفین را مجازات کنیم آسیب خود را به جا می گذارد، اگرچه پیگری و رسیدگی جزء وظایف قانونی ما است؛ ولی خیلی مطلوب من نیست. ما به دنبال این هستیم تا آنجا که ممکن است قبل از وقوع تخلفات جلوی آن‌ها گرفته شود.

او بیان کرد: اگر بنا باشد در موضوع گران‌فروشی اجازه دهیم مجموعه‌ای که کالاهای اساسی مردم را توزیع می کند، کالا را گران کند و بفروشد، مدتی بگذرد و بر حسب گزارش‌های مردمی با این موضوع مواجه شویم و پرونده‌ای تشکیل دهیم، اثر مثبتی نمی‌گذارد. بنا داریم به گونه‌ای حضور داشته باشیم که کمتر شاهد تخلف باشیم و قبل از وقوع تخلفٰ اقدام‌های لازم را انجام دهیم.

کد خبر 392541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha