چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

جوان شرور که به هواداری از دوستش وارد یک درگیری شده و دست به جنایت زده بود در حالی محاکمه شد که عامل اصلی این درگیری با سپردن وثیقه آزاد شد و به آلمان گریخت.

متهم

به گزارش همشهري، وقوع اين حادثه به 3سال قبل بر مي‌گردد. روز 28شهريور‌ماه سال93 به پليس گزارش شد كه درگيري خونيني در منطقه خاني‌آبادنو اتفاق افتاده است. اطلاعات اوليه نشان مي‌داد چند جوان در پارك با يكديگر درگير شده‌اند و يكي از آنها كه با چاقو مجروح شده بود به بيمارستان منتقل شده و در نهايت جان باخته است.

تحقيقات ميداني نشان مي‌داد كه مقتول و جوان ديگري به نام پدرام از مدت‌ها قبل با يكديگر اختلاف داشتند و روز حادثه براي درگيري با يكديگر در پارك قرار گذاشته بودند. آن طور كه شاهدان مي‌گفتند آن روز آنها با يكديگر درگير شدند اما يكي از دوستان پدرام به نام جواد نيز وارد اين درگيري شده و ضربه مرگبار را به مقتول زده است. در چنين شرايطي پدرام و جواد بازداشت شدند و تحت بازجويي قرار گرفتند.

پدرام به حضور در اين درگيري اعتراف كرد اما گفت ضربه مرگبار را جواد به مقتول زده است. متهم به قتل نيز گفت: من هيچ اختلافي با مقتول نداشتم. آن روز دوستم گفت كه مي‌خواهد با جوان ديگري درگير شود و از من كمك خواست. من هم همراه او به پارك رفتم. ابتدا دوستم با مقتول درگير شد و كتك خورد. وقتي روي زمين افتاد چاقويي را كه دستش بود به من داد و من با مقتول درگير شدم و ضربه‌اي به او زدم. متهم به قتل در ادامه صحنه جنايت را بازسازي كرد و پرونده‌اش با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.

اين در حالي بود كه پدرام كه عامل اصلي درگيري بود توانست با سپردن وثيقه آزاد شود.در جلسه رسيدگي به اين پرونده كه صبح ديروز در شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي محمود كيخا و با حضور قاضي مقدم زهرا و قاضي رحماني برگزار شد، هرچند متهم اصلي از زندان به دادگاه منتقل شده بود اما پدرام غايب بود و شواهد نشان مي‌دهد با سپردن وثيقه به آلمان گريخته است. در ابتداي اين جلسه پدر و مادر مقتول كه از ابتدا خواسته‌شان قصاص قاتل بود بار ديگر خواسته‌شان را مطرح كردند.

در ادامه اين جلسه اتهام قتل عمدي به متهم تفهيم شد و او در دفاع از خودش گفت: باور كنيد من فقط يك ضربه به مقتول زدم و قصد كشتن او را نداشتم. من در اين دعوا هيچ‌كاره بودم و هيچ خصومتي با مقتول نداشتم. او در ادامه گفت: آن روز پدرام به من گفت كه با پسر جواني قرار دعوا گذاشته است. او گفت كه احتمالا طرف دعوا با برادرانش مي‌آيد و از من خواست براي اينكه تنها نباشد همراهش بروم. به‌جز من يك نفر ديگر هم آمد و 3نفري به محل قرار رفتيم. در آنجا ابتدا پدرام با مقتول درگير شد اما مقتول او را زد و روي زمين انداخت. پدرام درحالي‌كه روي زمين بود چاقويش را به من داد.

شب بود و به‌خوبي نمي‌توانستم طرف مقابل را ببينم. چاقو را دستم گرفته بودم تا آنها جرأت نكنند به من نزديك شوند. حتي گاهي چاقو را جلو مي‌بردم تا اينكه در يك لحظه نوك چاقو با مقتول برخورد كرد و او روي زمين افتاد. من نمي‌خواستم او به قتل برسد و اين اتفاق ناخواسته رخ داد. از طرفي پدرام كه عامل اصلي اين حادثه بود بعد از مدتي فرار كرد و حالا من به‌خاطر او به مخمصه افتاده‌ام.

در ادامه اين جلسه، روشن، وكيل مدافع متهم به دفاع از او پرداخت و گفت: پزشكي قانوني گزارش كرده كه 2ضربه به مقتول وارد شده است. حال آنكه موكلم فقط يك ضربه به مقتول وارد كرده و اين موضوع را گواهان نيز شهادت داده‌اند. بنابر اين خواستار انجام تحقيقات بيشتر در اين‌باره هستم. در پايان اين جلسه قضات دادگاه ادامه رسيدگي به اين پرونده را به وقت ديگري موكول كردند.

کد خبر 392527

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha