همشهری آنلاین: نوزادی که در بیمارستان گلنفیلد در لایسستر انگلیس با قلب خارج از بدن متولد شده بود، پس از جراحی زنده ماند.

Vanellope

به گزارش بی‌بی‌سی این نوزاد دختر سه هفته پیش با عمل سزارین به دنیا آمد، به علت نقص استخوان‌های قفسه سینه قلبش بیرون از بدنش بود.

پزشکان سه عمل جراحی بر روی او انجام دادند تا قلبش را به درون قفسه سینه‌اش بازگردانند.

این نوزاد به عارضه «اکتوپیا کوردیس» مبتلا است که بسیار نادر است و شیوع آن چند مورد در هر میلیون تولد است و در اغلب موارد نوزادان مبتلا به آن مرده به دنیا می‌آیند.

بیمارستان می‌گوید تابه‌حال هیچ مورد دیگری از این عارضه در بریتانیا زنده نمانده بود.

مادر و پدر نوزاد نائومی فاینلی ۳۱ ساله و دین ویلکینز ۴۳ می‌گویند دخترشان وانلوپ «جنگنده‌ای واقعی» بود.

نائومی گفت:‌ «هنگامی سونوگرافی در هنگام بارداری من نشان داد که قلب او خارج از قفسه سینه‌اش است، واقعاً بهت‌زده شده بودیم و نمی‌دانستیم چه رخ می‌دهد.»

در آن هنگام آزمایش خون والدین ناهنجاری کروموزومی را در آن دو نشان نداد و آنان مصمم شدند که بارداری ادامه یابد.

زمان زایمان در شب کریسمس تعیین شده بود، اما پزشکان تصمیم گرفتند تا برای کاهش احتمال عفونت و آسیب دیدن قلب در ۲۲ نوامبر نوزاد را با عمل سزارین به دنیا بیاورند.

۵۰ نفر کارکنان پزشکی شامل متخصصان زنان و زایمان، جراحان قلب، متخصصان بیهوشی، متخصصان نوزادان و ماما در هنگام تولد نوزاد حضور داشتند.

Vanellope۲

قفسه سینه وانتلوپ دقایقی پس از تولد یا یک کیسه استریل پوشانده شد تا قلب او مرطوب بماند و خطر عفونت کاهش یابد.

۵۰ دقیقه پس از تولد نوزاد، نخستین جراحی از سه عمل جراحی بر روی او انجام شد تا قلبش را به درون بدن بازگردانند. در آخرین جراحی از پوست خود نوزاد برای پوشاندن حفره قفسه سینه او استفاده شد.

پزشکان می‌گویند در آینده ممکن است بتوان شاید با پرینت سه‌بعدی یا مواد ارگانیکی که درون بدنش رشد داده می‌شوند، یک حفاظ استخوانی درونی برای قلب وانلوپ ساخت.

چند مورد نوزاد مبتلا به این عارضه در آمریکا پس از درمان زنده مانده‌اند، از جمله آدرینا کاردناس که در اکتبر ۲۰۱۲ در تگزاس متولد شد. او نیز برای بازگرداندن قلب به درون قفسه سینه جراحی شد و پس از سه ماه به خانه فرستاده شد. جراحان برای پوشاندن قفسه سینه از یک حفاظ پلاستیکی استفاده کردند.

مقامات بیمارستان گلنفیلد می‌گوید وانلوپ هنوز راه درازی تا بهبودی کامل در پیش دارد و خطر عمده برای او عفونت است.

قدم بعدی این است که او را از دستگاه تنفس مصنوعی جدا کنند که او پس از جراحی به آن متصل است.

کد خبر 392504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha