چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: استودیو والت دیزنی با ورود به یک معامله ۱۰ رقمی به زودی تمام دارایی‌های شرکت فاکس قرن بیستم را از آن خود می‌کند و به عمر امپراتوری رسانه‌ای روپرت مرداک پایان می‌دهد.

والت دیزنی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از فايننشال تايمز، انتظار مي‌رود معامله 60 ميليارد دلاري ديزني با فاكس تا صبح روز پنجشنبه 14 دسامبر نهايي و اعلام مي‌شود و به اين ترتيب گامي بزرگ در راستاي دگرگوني موازنه قدرت در هاليوود و شدت گرفتن روند ديجيتالي شدن صنعت رسانه‌اي جهان برداشته شود. با قطعي شدن معامله، جيمز مرداك هم از فاكس قرن بيستم به ديزني مي‌رود و به اين ترتيب 20 سال همكاري او با پدرش روپرت مرداك به پايان مي‌رسد.

شركت فاكس خانه پروژه‌هاي سينمايي «آواتار» و مجموعه «مردان ايكس» است و تمام سهام شبكه‌هاي تلويزيوني اسكاي در بريتانيا و استار در هند را در اختيار دارد. چند شبكه ورزشي منطقه‌اي در آمريكا از ديگر دارايي‌هاي فاكس قرن بيستم است كه در آينده نزديك مديريت تمام آنها به ديزني سپرده مي‌شود. ضمن اينكه خانواده مرداك همچنان مالكيت شبكه فاكس و فاكس نيوز را با يك نام و شركت تازه در اختيار خواهند داشت؛ سرمايه‌اي كه ارزش هر سهم آن 10 دلار برآورد مي‌شود.

از آنجا كه دولت دونالد ترامپ به تازگي مانعي بزرگ سر راه انتقال 85 ميليارد دلاري تايم وارنر به AT&T گذاشته، مديران ديزني در تلاش هستند قرارداد معامله 60 ميليارد دلاري خريدن فاكس را بدون منع قانوني به سرانجام برسانند. كارشناسان ارزش هم سهم ديزني را در بازار 40 دلار ارزيابي مي‌كنند. سهام اين شركت در بورس نيويورك 34 دلار معامله شد و ارزش سهام ديزني 107 دلار بود كه هر دو با رشد مواجه شده‌اند.

کد خبر 392497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha