همشهری آنلاین: هشتمین فیلم از مجموعه سینمایی «جنگ‌های ستاره‌ای» در شرایطی برای اکران در گوشه و کنار دنیا آماده می‌شود که کارشناسان برای آن یک افتتاحیه ۴۲۵ میلیون دلاری پیش‌بینی کرده‌اند.

جنگ ستارگان

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، «آخرين جداي» كه قسمت دوم از سه‌گانه سوم «جنگ‌هاي ستاره‌اي» است، در روزهاي اخير موضوع بحث محافل سينمايي و علاقه‌مندان فيلم بوده است. پس از برگزاري مراسم فرش قرمز و نمايش «جنگ‌هاي ستاره‌اي» جديد براي نمايندگان رسانه‌هاي گروهي، بسياري از منتقدان و روزنامه‌نگاران آن را بهترين فيلم در اين مجموعه دانسته‌اند و همين هم انتظارها را از عملكرد «آخرين جداي» در گيشه بالا برده است.

سينمادوستان كشورهاي فرانسه، دانمارك، تركيه و تايوان از چهارشنبه 13 دسامبر مي‌توانند فيلم را در سالن‌هاي تاريك تماشا كنند و بريتانيايي‌ها در كنار استراليايي‌ها و آمريكايي‌ها از پنجشنبه شاهد آن خواهند بود. «آخرين جداي» براي اينكه گام اول را در ركوردشكني محكم بردارد، ابتدا بايد رقم فروش 57 ميليون دلاري «جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو برمي‌خيزد» به كارگرداني جي‌جي آبرامز را بشكند كه دو سال پيش در يك روز پنجشنبه ثبت شد.

«نيرو برمي‌خيزد» در پايان اكران جهاني رقم 936 ميليون دلار را در آمريكاي شمالي (با يك افتتاحيه 248 ميليون دلاري) به نام خود زد. اين فروش خيره‌كننده با توجه به دوري يك‌دهه‌اي «جنگ‌هاي ستاره‌اي» از پرده‌هاي سينما چندان شگفت‌انگيز نبود و درآمد جهاني آن هم بيش از دو ميليارد دلار شد اما حالا «آخرين جداي» پس از فقط دو سال به پرده بازمي‌گردد و انتظار مي‌رود در هفته اول اكران در آمريكاي شمالي 200 ميليون دلار بفروشد.

اگر برنامه‌ريزي‌هاي استوديو ديزني و شركت لوكاس‌فيلم درست از آب درآيد و «آخرين جداي» در چهار روز اول حدود 200 ميليون دلار به دست بياورد، هشتمين فيلم از مجموعه «جنگ‌هاي ستاره‌اي» پس از «نيرو برمي‌خيزد»، «دنياي ژوراسيك» و «انتقام‌جويان» چهارمين افتتاحيه برتر تاريخ خواهد بود. رايان جانسن «آخرين جداي» را ساخته و خبرها حاكي از نشستن او روي صندلي كارگرداني نهمين و آخرين قسمت «جنگ‌هاي ستاره‌اي» در سال آينده است.

کد خبر 392486

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha