چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بنگلور هندوستان،‌ مانند بسیاری از شهرهای بزرگ و موفق جهان با مشکلی جدی مواجه است: مسکن.

براساس گزارش CNN، پايتخت فناوري هندوستان سالانه هزاران فارغ‌التحصيل و متخصص جوان را به خود جذب مي‌كند، درحالي كه توانايي حل مشكل مسكن آنها را ندارد. قيمت مسكن در مركز شهر سر به فلك مي‌كشد و از سال 2010 تاكنون 130 درصد افزايش داشته‌است.

همين مشكل به ايده دو كارآفرين به نام‌هاي راجش كوتار و همانت آتري تبديل شد تا با تاسيس شركتي به نام SquarePlums براي متقاضيان مسكن مقرون‌ به صرفه ايجاد كنند. اين شركت بلافاصله دريافت كه سرعت بناي آپارتمان‌هايش با شدت تقاضا در اين شهر همخواني ندارد.

آپارتمان

بناي يك ساختمان جديد با استفاده از تكنيك‌هاي سنتي به 18 ماه تا سه سال زمان نياز دارد. اما اين شركت اكنون راهي يافته تا زمان ساخت آپارتمان‌هايش را به دو هفته برساند.

اين آپارتمان‌هاي مبله 18.5 متر مربعي با استفاده از كانتينر‌هاي باربري ساخته مي‌شوند. شركت SquarePlums اين آپارتمان‌ها را طراحي كرده و بناي آنها را به كارگران مي‌سپارد. كارگران مي‌توانند همزمان چندين آپارتمان را بسازند و اين به آن معني است كه در عرض دو ماه مي‌توان 50 آپارتمان را آماده كرد. 

آپارتمان

SquarePlums همچنين براي مقابله با گرماي شديد هندوستان در ديواره‌هاي اين آپارتمان‌ها از چندين لايه‌ عايق استفاده مي‌كند. هزينه اجاره اين آپارتمان‌ها ماهيانه 280 دلار است. 

اين آپارتمان‌ها همچنين براي سازگار شدن با موقعيت فناوري ويژه‌اي كه شهر بنگلور دارد، از قابليت تلفيق شدن برخوردارند تا كسب و كارهاي جديد بتوانند از آنها به عنوان دفتر كار استفاده كنند. مبلمان اين بناها تاشو بوده و درون فضاهاي كوچكي گنجانده شده‌اند تا درصورت نياز باز شده و مورد استفاده قرار گيرند.

آپارتمان

استفاده از كانتينر‌هاي باربري باعث شده تا علاوه بر زمان، هزينه ساخت آپارتمان نسبت به شيوه‌هاي سنتي 20 درصد كاهش پيدا كند، و زمان كوتاهتر ساخت و ساز نيز به معني سود‌دهي سريعتر براي شركت خواهد بود.

کد خبر 392440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha