همشهری آنلاین: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مصرف آب در کشت و صنعت خوزستان بالا است و برنامه صرفه‌جویی و مدیریت در بخش کشاورزی باید از این صنعت شروع شود.

عیسی کلانتری

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتري در دومین روز سفر به خوزستان ضمن بازدید از طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت صنعت دهخدا، اظهار کرد: مصرف آب در کشت و صنعت خوزستان بالا است و برنامه صرفه‌جویی و مدیریت در بخش کشاورزی باید از این صنعت شروع و الزامات زیست محیطی در کل مراحل تولید رعایت شود.

وی افزود: با صرفه‌جویی آب در این بخش می‌توان آب را به بخش‌های زیست محیطی و تالاب‌ها انتقال داد و حق‌آبه تالاب‌ها را تامین کرد و از مدیران این مجموعه خواست در این حوزه برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در بازدید از پارک ملی دز بر ارایه آموزش‌های زیست محیطی به همه سطوح سنی تاکید کرد و گفت: ارتقای سواد محیط زیستی جامعه و توسعه آموزش‌های محیط زیستی در جامعه منجر به توفیق در حفاظت از محیط زیست می‌شود.

کلانتری در جمع محیط‌بانان به مقوله آموزش در حوزه محیط زیست تاکید کرد و گفت: کار حفاظت از محیط زیست باارزش است و باید در کنار کارهایی که قانونی به ما محول شده است موضوع آموزش نیز مدنظر قرار گیرد.

وی جایگاه مردم در حفاظت از محیط زیست را بالا دانست و اظهار کرد: هیچکس نمی‌تواند جایگاه مردم را در این موضوع نادیده بگیرد و با سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم باید موفق‌تر از سایر بخش‌ها عمل کنیم.

کلانتری مردم را بهترین حافظان محیط زیست دانست و گفت: آنان بهتر و بیشتر اهمیت و قدر محیط زیست را می‌دانند و اگر آگاهی و حساسیت مردم نسبت به آلودگی و خطرات زیست محیطی افزایش یابد، بهتر می‌توانیم در انجام وظایف و مشارکت مردم موفق باشیم.

وی طرح‌های آموزشی زیست محیطی که در استان خوزستان انجام شده است را مفید دانست و خواستار تداوم این آموزش‌ها شد.

بر اساس گزارش سایت حفاظت محیط زیست در این نشست احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گزارشی از برنامه‌های آموزشی این اداره کل طی سه سال گذشته ارائه کرد و گفت: در سه سال گذشته ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و ۱۰ هزار معلم تحت آموزش‌های زیست‌محیطی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 392420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha