همشهری آنلاین: فیلم مستند «پنج‌شنبه‌سوری»با حضور مدیرعامل و رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و جمعی از آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در جشنواره حقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

مستند «پنج‌شنبه سوری»، منتخب بخش مسابقه ملی جشنواره سینما حقیقت با حضور داوری، مدیرعامل و رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در روزهای منتهی به سالگرد وقوع این حادثه که منجر به شهادت 16 تن از آتش‌نشان‌ها و دو تن از هموطنان شد به روی پرده می رود.

این نمایش که در اولین روز اکران بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در 50 دقیقه به روایت عینی از حادثه پلاسکو و تلاش برای خاموش کردن آتش و نجات قربانیان این حادثهاز زبان آتش‌نشانانحاضردرعملیات پرداخته است.

در این مستند تلاش شده با انجام مصاحبه‌ها و گفت وگو با مسئولان سازمان آتش‌نشانی و آتش‌نشان‌های محصور شده در ساختمان به ابعاد مختلف این حادثه از زمان وقوع تا فروریختن کامل ساختمان 50 ساله پلاسکو، پرداخته شود. آتش نشانان حاضر در این مستند، روایتی از لحظه برقراری چند تماس تلفنی با آتش‌نشانی و اطلاع از بروز آتش‌سوزی در طبقه دهم ساختمان پلاسکو ارائه می‌دهند و در همین حین لحظاتی از ماجرا که فیلم‌هایی از آن ها موجود است نشان داده می‌شود.

این مستند به کارگردانی محمدحسن فردوسی‌زاده و تهیه‌کنندگی مریم جانقربان روزپنج‌شنبه 23/9/1396، ساعت 15:45 در پردیس سینمایی چارسو به نمایش گذاشته خواهد شد. پس از اکران این مستند که با حضور اهالی رسانه همراه است، نشستی صمیمانه میان خبرنگاران و آتش نشانان حادثه پلاسکو برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، نشست خبری مستند پنج شنبه سوری نیز روز شنبه 25 آذر ماه با حضور کارگردان و تهیه‌کننده و دست‌اندرکاران آن، برگزار می‌شود.

کد خبر 392376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha