همشهری آنلاین: باشگاه اسیران فلسطینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال تصمیم اخیر دونالد ترامپ در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سرکوب‌ها در شهرهای مختلف فلسطین افزایش یافته و نظامیان صهیونیست تاکنون ۲۰۰ شهروند فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

 بازداشت ۲۰۰ فلسطینی از زمان اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، باشگاه اسیران فلسطین در این بیانیه افزود: نظامیان رژیم اشغالگر قدس از شامگاه روز دوشنبه تا صبح روز سه شنبه ،22 شهروند فلسطینی را در استان های کرانه باختری بازداشت کرده اند.

در این بیانیه آمده است: به دنبال تصمیم اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در خصوص شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف فلسطین افزایش یافته و این اعتراضات هر بار با سرکوب نظامیان رژیم صهیونیستی به درگیری کشیده شده است.

از زمان اعلام تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس در روز چهارشنبه (15 آذر)، نزدیک 200 شهروند فلسطینی بازداشت شدند.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد: نظامیان صهیونیست 8 نفر را در استان الخلیل بازداشت کردند که یکی از آنها 12 ساله است؛ 5 فلسطینی دیگر در استان نابلس، 3 تن در استان رام الله، 3 تن در شهر قدس و شمار دیگری در شهرهای مختلف فلسطین، توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه (15 آذر) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد تا سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر منتقل شود.

تصمیم اخیر ترامپ، درگیری میان معترضان فلسطینی و نظامیان صهیونیست را تقریبا در همه شهرهای فلسطین اشغالی، افزایش داده است.

این تصمیم همچنین موجی از اعتراضات و تظاهرات گسترده در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی و غربی را در پی داشته و دارد.

وزیران خارجه کشورهای عربی نیز در بیانیه پایانی خود در نشست اضطراری قاهره در روز یکشنبه از واشنگتن خواستند که این تصمیم را لغو کند و درباره بی اعتبار شدن این کشور به عنوان میانجی و ناظر بر روند سازش، هشدار دادند.

بسیاری از تحلیل گران درباره عواقب این تصمیم و آثاری که می تواند در ناامن کردن منطقه خاورمیانه بگذارد، هشدار داده اند.

اکنون وضعیت قدس و تصمیم جنجالی ترامپ درباره انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به آن، احساسات جامعه مسلمان را جریحه دار کرده است.

رژیم اسرائیل قدس شرقی را در سال 1967 میلادی به اشغال در آورد و در سال 1980 در اقدامی که جامعه جهانی و آمریکا آن را به رسمیت نشناختند، این شهر را پایتخت ابدی خود اعلام کرد.

کد خبر 392355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha