همشهری آنلاین: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت چوتاش ترکیه در زمینه فعالیت‌های زیست محیطی و مدیریت پسماندهای شهری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ایران و ترکیه برای مدیریت پسماند تفاهم همکاری امضا کردند

به گزارش ايرنا، معاون توسعه صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان انرژی ایدرو در مراسم امضای این تفاهم‌نامه یکی از مشکلات صنایع و توسعه زندگی شهری امروز را موضوع پسماندهای صنعتی، تجاری، کشاورزی و شهری عنوان کرد.

فرداد دلیری گفت: می‌توان با استفاده از فناوری‌های روز برای امحا، سوزاندن زباله‌ها و تبدیل آنها به خاکستر یک راهکار سالم زیست محیطی پیدا کرد.

دلیری افزود: مقرر شد طرف خارجی پس از بررسی لازم، گزارشی درباره این نوع از همکاری، سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری به ایدرو اعلام کند.

دهم آبان ماه سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در شهر تهران با وسعتی بالغ بر 700 کیلومتر مربع روزانه حدود 9000 تن زباله تولید می‌شود که حدود 30 تا 40 درصد از آن قابل تفکیک و بازگشت‌پذیر است.

هشتم آذر نیز رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران اعلام کرد: روزانه حدود هشت هزار تن زباله عادی (خانگی)، 50 هزار تن زباله، نخاله‌های ساختمانی و آوار و یک صد تن پسماند پزشکی و بیمارستانی در این شهر تولید می‌شود.

کد خبر 392313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha