همشهری آنلاین: بیش از ۲۰ پیشگام و رهبر اینترنتی در جهان از جمله وینتون سرف پدر اینترنت، تیم برنرز لی مخترع شبکه تارگستر جهانی و استیو وزنیاک یکی از بنیانگذاران شرکت اپل از نمایندگان آمریکا درخواست کردند تا آرای خود درباره لغو بی‌طرفی وب را پس بگیرند.

serf

براساس گزارش گاردين، اين افراد معتقدند اين طرح براساس درك ناقص و غير واقعي از عملكرد اينترنت ايجاد شده‌است از اين رو در نامه‌اي سرگشاده به نمايندگان مجلس آمريكا اعلام كردند عجله و دستور پيشنهادي نادرست كميسيون ارتباطات فدرال براي حذف حمايت از بي‌طرفيشبکه‌ای بدون ايجاد هيچگونه جايگزيني، خطري بزرگ براي اينترنتي خواهد بود كه براي خلق آن زحمات بسياري كشيده شده‌است، و اين طرح بايد متوقف شود.

اين نامه به طرح پيشنهادي كميسيون ارتباطات فدرال (FCC) مبني بر احياي دستور آزادي اينترنت كه حمايت از بي‌طرفي شبکه‌ای را كه در سال 2015 ايجاد شده‌ است حذف خواهد كرد اشاره دارد. بي‌طرفي شبکه‌ای يعني اطمينان از اينكه ارائه دهندگان خدمات وب مانند Comcast، AT&T و وريزون با تمامي محتواي وب و كارايي‌هاي آن به يك شكل برخورد مي‌كنند و آنها را مسدود يا فيلتر نمي‌كنند يا اولويت‌بندي در ازاي دريافت پول در مورد آنها وجود نخواهد داشت.

قرار است طرح پيشنهادي FCC در تاريخ 14 دسامبر 2017 به راي گذاشته شود و انتظار مي‌رود با اكثريت آرا تاييد شود. در اين نامه سرگشاده پيشگامان اينترنت جهان نوشته‌اند مهم است بدانيد كه طرح پيشنهادي FCC براساس درك نادرست و ناقص از فناوري اينترنت ارائه شده‌است و اين نقص‌ها در سندي 43 صفحه‌اي در ماه جولاي به FCC ارائه شده‌است اما اين كميسيون بدون توجه به اين موضوع طرح پيشنهايد خود را ارائه داده‌است.

طي 15 سال گذشته نمايندگان دموكرات و جمهوريخواه در FCC از اصول بي‌طرفي شبکه‌ای حمايت كرده و بر اجراي آن تاكيد كرده‌اند و آن را براي محافظت از بازارهاي آزاد اينترنتي مهم دانسته‌اند.

اكنون كميسيون ارتباطات فدرال در دولت ترامپ قصد نقض اين قرارداد را دارد زيرا آن را مقرراتي غيرضروري مي‌داند كه شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي را از پولسازي براي تامين بودجه ايجاد زيرساختارهاي جديد باز مي‌دارد،‌ مشكلي كه خود شركت‌هاي خدمات اينترنتي آن را تكذيب كرده‌اند.

کد خبر 392311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha