همشهری آنلاین: توجه به بودجه شهرداری تهران در لایحه بودجه پیشنهادی، ساخت و ساز غیرمجاز در پاسداران تهران و توجه به موضوع بروز سیلاب در تهران از مهمترین نکاتی بود که اعضای شورای شهر در نطق‌های پیش از دستور خود به آن اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، علی اعطا در تذكر پيش از دستور خود در جلسه شوراي شهر تهران، ري و تجريش به ساخت و ساز غيرقانوني در خيابان نارنجستان پاسداران اشاره كرد و گفت: پروانه اين ساختمان 15 طبقه است كه پنج طبقه آن زير زمين است و متاسفانه اطلاعاتی مبنی بر اینکه تغییر کاربری در کمیسیون ماده 5 صورت گرفته نیز موجود نیست.

وي از قطع  39 اصله درخت در زمين اين ملك خبر داد و افزود:  شهرداری منطقه بايد اسناد و گزارشات توجیهی مربوط به این ملک و گزارش برخورد با متخلفان را به شورا ارائه کند و درخصوص بازنگری در پروانه ساختمان این ملک اقدام کند.

عضو كميسيون معماري و شهرسازي اظهار داشت: اين ملك قبلا دو طبقه بوده كه در صورت تكميل آن به شكل جديد شاهد مشكلات كالبدي مانند ترافيك نيز خواهيم شد و هرچند این تخلف در دوره مدیریت شهری پیشین رخ داده اما بايد با این گونه تخلفات هر چه سريع‌تر برخورد شود.
  • مراقب بروز سيلاب در تهران باشيم
همچنين زهرا نژادبهرام در تذکر پیش از دستور خود  به مسئله وقوع سيلاب در تهران اشاره كرد و گفت: در بيست سال گذشته وقوع سیلاب در پايتخت خسارت‌هاي زيادي را وارد كرده و نمونه آن خسارت چندين ميلياردي به مترو در سال 91 است.

وی ادامه داد: نمونه ديگر كه مي‌توان به آن اشاره كرد سيلاب در كن در سال 94 بود كه تلفات زيادي داشت و تمام اين موارد نشان مي‌دهد كه اين موضوع در استان تهران جدي است و مانند زلزله بايد نسبت به آن حساس باشيم و مديريت ويژه‌تر و برنامه بلند مدتي براي اين بلاي طبيعي در شهرداري تهران داشته باشيم.

اين عضو هيات رييسه شوراي شهر به ارائه راه حل در اين زمينه پرداخت و تصريح كرد: 

متاسفانه مديريت شهرسازي در تهران به گونه‌اي بوده كه یا مسیل‌ها را بسته اند و بر روی آنها مناطق مسکونی ایجاد شده یا آنقدر تنگ شده است که امکان عبور سیلاب وجود ندارد بنابراين لایروبی مسیل‌ها، اصلاح مسیرها و ایجاد حوزه برون‌ریز می‌تواند کمک کنند.

  • دولت و مجلس، هزینه پایتخت بودن تهران را لحاظ کنند

ابراهيم اميني نيز كه امروز در غیاب محسن هاشمی رياست جلسه شوراي شهر را به عهده داشت با اشاره به بررسي لايحه بودجه دولت در مجلس گفت:  خوشبختانه مواردی پیش‌بینی شده که می‌تواند تاثیر خوبی در کارکرد شهرداری و حل مشکلات کلانشهرها داشته باشد، مسائلي مانند ساماندهي حمل و نفل، محيط زيست، بافتهاي فرسوده كه بايد در اين باره از دولت و رييس جمهور تشكر كرد.

وي اظهار داشت: در عين حال از نمايندگان مجلس مي خواهيم كه مواردي كه در لايحه بودجه پيش بيني نشده است را لحاظ كنند كه يكي از آنها بحث قيمت حامل هاي انرژي است كه در تمام دنيا ما به تفاوت آن را به شهرداري ها اختصاص مي دهند.

امینی با بيان اينكه هزینه اداره ابرشهر تهران بسیار سنگین است به خصوص كه تهران پايتخت نيز به شمار مي رود،گفت: واقعا بايد دولت و مجلس درباره تامین این هزینه‌ها كمك و همكاري كنند چون كه شهروندان تهراني هزينه زندگي در تهران را پرداخت مي‌كنند و هزينه هاي پايتختي تهران با آنها نيست.

کد خبر 392283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha