یک‌ماه پس از زلزله ویرانگر استان کرمانشاه، بار دیگر با وقوع زمین‌لرزه‌ای شدید ترس و وحشت به این مناطق بازگشت.

زلزله

به گزارش همشهري، ساعت 17:39ديروز زمين لرزه‌اي به قدرت 6ريشتر حوالي ازگله در استان كرمانشاه را لرزاند. شدت حادثه به حدي بود كه زلزله در استان‌هاي كرمانشاه و كردستان و همچنين مناطق مرزي عراق به خوبي احساس شد. به‌دنبال اين حادثه تيم‌هاي ارزياب هلال احمر راهي مناطق زلزله زده شدند. گزارش‌هاي رسيده از اين مناطق حاكي است كه مردم به‌خصوص زنان و كودكان وحشت زده به خيابان‌ها ريختند.

يكي از ساكنان روستاي كوئيك حسن دقايقي پس از زلزله به همشهري گفت: با اينكه در اين يك‌ماه به زمين لرزه‌هاي گاه و بي‌گاه عادت كرده‌ايم اما زلزله عصر دوشنبه به حدي قوي بود كه همه از ترس به كوچه‌ها و خيابان‌ها ريختند. وي درباره ميزان تخريب اين زلزله گفت: ديگر چيزي براي خراب شدن باقي نمانده است. همه در چادر و كانكس زندگي مي‌كنند و چيزي براي از دست دادن ندارند.

در اين چند روز هوا خيلي سرد شده و ما زندگي سختي داريم با وجود اين راضي هستيم به رضاي خدا.
زلزله 6 ريشتري پايان وحشت هاي مناطق زلزله زده نبود چرا كه بعد از آن چندين پس لرزه ديگر نيز اين مناطق را لرزاند كه بزرگي يكي از آنها به 7.5 ريشتر مي رسيد. مرد روستايي ادامه داد: به فاصله كمي از زلزله اصلي چند پس لرزه آمد و حالا مردم حيران شده اند و ترجيح مي دهند با وجود سرما در كوچه ها باشند.

روستاي تپاني در نزديكي سرپل ذهاب نيز خبر مي‌رسد بار ديگر زلزله ويرانگر 21آبان‌ماه براي مردم اين روستا تداعي شده است. يكي از اهالي روستا به همشهري گفت: با اينكه ما در كانكس زندگي مي‌كنيم اما وقتي زلزله آمد كانكس‌مان مثل گهواره تكان مي‌خورد. همه از ترس از كانكس خارج شديم.

فرزند شيرخوارم خواب بود كه زلزله باعث وحشتش شد. با وجود سرماي هوا همه به كوچه‌ها ريخته‌اند و مي‌ترسند. ما در اين مدت داغ زيادي ديده‌ايم. ديگر چيزي براي از دست دادن نداريم. خدا به دادمان برسد.
در همين حال سليمي، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از حضور تيم‌هاي ارزياب در منطقه زلزله‌زده ازگله خبر داد و گفت: تا‌كنون گزارشي از خسارات احتمالي اين زمين لرزه دريافت نشده است.

کد خبر 392232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha