همشهری آنلاین: راجر فدرر در ۳۶ سالگی برای هفتمین بار در دوران حضور در دنیای تنیس حرفه‌ای مرد سال ورزش سوئیس شد. او سال ۲۰۱۷ را در رده دوم برترین تنیس‌بازان دنیا (پس از رافائل نادال) پشت سر گذاشت.

راجر فدرر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينترنشنال بيزنس تايمز، پرافتخارترين تنيسور تاريخ كه از سال 2012 هيچ‌كدام از گرنداسلم‌هاي چهارگانه را نبرده بود، در سال ميلادي رو به پايان رستاخيزي شگفت‌انگيز را تجربه كرد و پس از شش ماه دوري از زمين تنيس، ابتدا اوپن استراليا را برد. سپس نوبت به معتبرترين و قديمي‌ترين رقابت‌هاي تنيس يعني ويمبلدون رسيد و فدرر موفق شد براي هشتمين بار جام قهرماني را با خود به خانه ببرد.

ورزشكار سال 2017 سوئيس براي رسيدن به اين عنوان حدود 37 درصد آرا را از آن خود كرد و از دو ورزشكار ديگر پيشي گرفت؛ نينو شورتر در رشته دوچرخه‌سواري جاده و بيت فيوز در رشته اسكي آلپاين. علاوه بر دو گرنداسلم اوپن استراليا و ويمبلدون، فدرر توانست پنج جام ديگر را هم به دست آورد تا تعداد جام‌هاي قهرماني كارنامه خود را به 96 عنوان انفرادي و 19 گرنداسلم برساند؛ ركوردي بي‌نظير در تاريخ رشته تنيس.

با وجود درخشش خيره‌كننده فدرر در رقابت‌هاي تنيس 2017، اين نادال اسپانيايي بود كه سال را در رتبه يك رده‌بندي تنيسورهاي حرفه‌اي ATP به پايان برد. اين در حالي است كه ساعت سوئيسي در يك سال تقويمي در چهار رقابت رو در رو موفق از جمله سه فينال موفق شده بود ماتادور اسپانيايي را به زانو درآورد. نادال كه آخرين‌بار سال 2013 صدرنشين جدول ATP بود، امسال با كنار زدن نواك جوكوويچ و اندي ماري دوباره به صدر بازگشت.

فدرر براي گرفتن جايزه خود در مراسم روز يكشنبه 10 دسامبر حضور نداشت و جايزه او را مربي‌اش سورين لوتي دريافت كرد. تنيسور زاده بازل البته پيامي تصويري به مراسم فرستاده و در آن به شوخي بچه‌هايش درباره رتبه خود و نادال اشاره كرده بود.

کد خبر 392187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha