همشهری آنلاین: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: دعوت نامه‌های ما مرتب برای رئیس جمهور ارسال می شود اما حضور وی در جلسات به دلیل محدودیت‌های امنیتی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری با اشاره به لزوم هم اندیشی دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا اظهار کرد: ما از گفتگو با احزاب و گروه های مختلف سیاسی در راستای اهداف جامعه روحانیت مبارز حمایت می کنیم.

وی افزود: ما در پی این هستیم که وحدت و انسجام ملی در سایه رهبری شکل بگیرد. تلاش می کنیم که این انسجام با گفتگو فراهم شود. در همین باره، من به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، چند گفتگو با آقایان انصاری و ابطحی داشته ام. 

اهم اظهارات مصباحي مقدم را در ادامه بخوانيد:

* (تمایل حسن روحانی برای حضور در جلسات جامعه روحانیت مبارز) این موضوع در جامعه روحانیت گزارش شد اما تصمیم خاصی گرفته نشده است. دعوت نامه های ما مرتب برای رئیس جمهور ارسال می شود اما وی به دلیل محدودیت های امنیتی، برای حضور در جلسات جامعه محدودیت دارد.

* (آیا در جامعه روحانیت درباره مفهوم نواصولگرایی بحثی شده است) خیر؛ بحثی درباره نواصولگرایی نشده است.

*شخصا معتقد نیستم که احزاب باید از دولت یارانه بگیرند؛ احزاب باید برای محفوظ ماندن حریتشان، روی پای خود بایستند.وقتی احزاب از دولت یارانه بگیرند، به راحتی نمی توانند، منتقد دولت و حکومت باشند اما در عمل بودجه ای که برای احزاب در نظر گرفته شده، باید اجرایی شود.

* (آیا اصولگرایان نمی خواهند نسبت به حرکات احمدی نژاد موضعی داشته باشند) من سخنگوی اصولگرایان نیستم اما جامعه روحانیت مبارز در سال ۸۴ از احمدی نژاد اعلام حمایت نکرد بلکه از مرحوم هاشمی حمایت کرد و در دور دوم آن انتخابات هم از کسی حمایت نکرد و خود احمدی نژاد هم خود را مبعوث از جریان اصولگرا نمی دانست.وقتی جامعه روحانیت از احمدی نژاد حمایت نکرد، معنی ندارد که امروز بخواهد پاسخگوی حرکاتش باشد. افراد و جریانات تا زمانی که اصول را رعایت کنند، از سوی ما حمایت می شوند اما وقتی از اصول منحرف شدند، نباید انتظار داشته باشند از آن ها حمایت کنیم.

* کاندیدای آنهایی که در انتخابات ۸۸ جرزنی سیاسی کرد و کشور را دچار بحران کرد، چه کسی حاضر شد به آن نامزد بگوید که چرا در برابر قانون تمکین نمی کنی؟ امروز هم این اعلام برائت دیده نمی شود و هنوز دارند حمایت می کنند و نمی خواهند مسئولیت عملکرد کاندیدای خود را بپذیرند.

* کار کسانی که ابتدا از احمدی نژاد حمایت کردند اما بعدا از وی برائت کردند، ستودنی است.

* (در مورد احمدي نژاد) این مساله را در جامعه مساله ای تلقی نکردیم که از اهمیت برخوردار باشد. احمدی نژاد می خواهد خودش را مطرح کند و اگر رسانه ها به وی بپردازند، دقیقا همان چیزی است که وی خواستار آن است.

* (چرا جامعه روحانیت مبارز در سال ۸۸ نسبت به مواضع احمدی نژاد در مناظره ها موضعی نداشت؟) اگر جامعه روحانیت آنجا بیانیه می داد، ورق انتخابات را برمی گرداند؛ آن هم در برابر رقیبی که جامعه مطلقا آن را قبول نداشت.

* (مناظره احمدی نژاد و موسوی در سال ۸۸ ) مسلما آن مناظره آثار مخربی داشت اما نمی توان آن حرکت احمدی نژاد را با اعلام یک تقلب بزرگ و ایجاد بحران و مخدوش شدن حیثیت نطام در دنیا مقایسه کرد؛ این مسائل را نمی شود با خطای قابل توجه احمدی نژاد یکی گرفت.

کد خبر 392180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha