همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت: به دلیل کمبود سیمان 40 درصد پروژه‌های در دست اجرای مترو تعطیل شده است و مجاز به تأمین سیمان از بازار آزاد نیز نیستیم.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با فارس با بیان این که مداخله دولت در کنترل قیمت‌ها موجب شده که همچون اوایل انقلاب اجناس دو نرخی و بازار سیاه ایجاد شود، تصریح کرد: دخالت دولت در نرخ‌گذاری سیمان موجب شده این روزها برای تأمین آن با مشکل جدی مواجه باشیم.

وی افزود: افزایش قیمت سیمان موجب کاهش سهیمه سیمان طرح‌های عمرانی شده است به گونه‌ای که سهیمه سیمان از روزی 500 تا 600 تن به 250 تن کاهش پیدا کرده است و این امر موجب تعطیلی 40 درصد پروژه‌های مترو شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان این که بر اساس قانون اجازه خرید سیمان از بازار آزاد را نداریم، تأکید کرد: اکثر خریدهای ما باید از کانال مزایده و مناقصه انجام ‌گیرد که این امکان وجود ندارد.

وی با بیان این که به ما اعلام کرده‌اند که سیمان مورد نیاز را از خارج وارد کنیم، افزود: در حال حاضر از سیمانی که در اختیار داریم‌ برای اجرای پروژه‌های اولویت یک استفاده می‌کنیم و اولویت دومی‌ها را متوقف کرده‌ایم.

هاشمی با اشاره به پیگیری‌های متعدد خود از مسئولان وزارت بازرگانی گفت: متأسفانه سیمان تعزیراتی به جای آن که در اختیار ما قرار گیرد در اختیار دلالان و به بازار سیاه منتقل می‌شود. پیمانکاران نیز در صورتی که بخواهند سیمان مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند، مابه‌التفاوت آن را باید شرکت مترو پرداخت کند که این مسئله نیز بر اساس قوانین بودجه و سقف تعیین شده در آن برای تهیه سیمان، امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 39217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز