همشهری آنلاین: رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال بررسی توسعه رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی هستیم.

به گزارش مهر، امیررضا شاهانی با بيان اين مطلب گفت: در شورای سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامي که رئیس دانشگاه نیز در این شورا حضور دارد، موضوع توسعه رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه پیشنهاد شد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی داریم که در تمامی رشته‌های غیرپزشکی، پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه را بدون کنکور سراسری انجام دهیم.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اظهار داشت: ۱۵ رشته پزشکی در دانشگاه وجود دارد که دارای متقاضیان زیادی است که شامل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی و پرستاری است.

شاهانی خاطرنشان کرد: غیر از ۱۵ رشته پرطرفدار پزشکی آمادگی داریم در مابقی رشته‌ها پذیرش‌ها را بدون آزمون انجام دهیم.

وی عنوان کرد: از این پشنهاد در شورای سنجش دانشگاه استقبال شده است اما تصمیم بر آن شد که بررسی دقیق و کارشناسی بر روی این موضوع انجام شود.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: پذیرش بدون آزمون در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی و استعلام از آموزش و پرورش خواهد بود.

شاهانی عنوان کرد: این موضوع باید به تصویب شورای سنجش دانشگاه برسد.

وی افزود: پذیرش داوطلبان کنکور در رشته‌های بدون آزمون از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و دانشگاه آزاد در راستای این قانون در صدد بررسی برای توسعه رشته‌های بدون آزمون خود است.

کد خبر 392070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha