شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

معاون زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه آزادی بیان و پس از بیان از شروط اولیه پویایی و نشاط اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه در دوران دولت یازدهم و دوازدهم شاهد برگزاری گسترده مراسم روز ۱۶ آذر و فضای بهتر اجتماعی و سیاسی بوده‌ایم؛

دانشجو

  گرچه موانع و محدوديت‌هايي در اين زمينه ديده مي‌شود و ستاره‌دار شدن و محدوديت براي ادامه تحصيل برخي دانشجويان نگراني‌هايي را به‌وجود آورده، اما با اطلاع و پيگيري جدي وزير علوم، تعدادي از اين موارد كاهش يافته و روند ستاره‌زدايي ادامه دارد.

معصومه ابتكار ضمن تبريك سالروز جنبش دانشجويي در ۱۶ آذرماه در كانال تلگرامي خود نوشت: «در سال‌هاي اخير نرخ رشد آموزش‌عالي و تعداد دانشجويان در ايران به بالاترين رتبه‌ها در دنيا رسيده و 2.4ميليون دانشجوي ايراني در مقطعي سريع‌ترين شتاب رشد مقالات را داشته‌اند. در اين ميان 8.1ميليون نفر از دانشجويان را زنان و حدود ۲۷درصد اعضاي هيأت علمي را نيز بانوان تشكيل مي‌دهند.

تراز جهاني مرحوم پروفسور مريم ميرزاخاني در حالي نسل جوانان جوينده علم و پيشرفت ايران را نمايندگي مي‌كند كه رشته‌هاي علوم مهندسي و رياضي يا STEM به‌عنوان پيشران اقتصادي مورد توجه قرار گرفته‌اند و دانشجويان ايراني به‌ويژه دختران در STEM پيشرو بوده و سرمايه بزرگي براي ايران به شمار مي‌آيند؛ سرمايه‌اي كه بايد در زمينه اشتغال مدنظر قرار گيرد و البته در كنار آن مي‌بايست دوره‌هاي فني و حرفه‌اي اهميت لازم را در آموزش عالي به‌عنوان يك گزينه ميان‌بُر براي اشتغال به‌دست آورند.»

او همچنين در بخش ديگري از پيام تلگرامي‌اش نوشت:« از سوي ديگر اما نگراني‌هاي موجهي در ميان دانشجويان وجود دارد كه به‌عنوان پيش درآمد پويايي، خلاقيت و رشد علمي و فناوري نبايد آنها را ناديده گرفت. آزادي بيان و پس از بيان از شروط اوليه پويايي و نشاط اجتماعي محسوب مي‌شود. روحيه و انگيزه دانشجويي كه با تكيه بر آن بزرگ‌ترين انقلاب ديني، سياسي و اقتصادي معاصر رقم خورد و از سوي امام و رهبري به‌عنوان سرمايه يادشده است، نبايد توسط تفكرات يا عده‌اي خاص تحديد شود يا آسيب ببيند.»

او نوشت: «رشد تشكل‌ها و ارائه مجوز به برخي اتحاديه‌ها و نشريات دانشجويي، فعاليت‌هاي ورزشي، فرهنگي و هنري دانشجويان مورد حمايت قاطع دولت بوده و حاكي از بهبود شرايط عمومي است، درعين‌حال ضرورت توجه به مهارت‌هاي زندگي در دانشگاه‌ها، توان افزايي دانشجويان در زمينه‌هاي حقوقي، ارتباطي، فضاي مجازي، حل و فصل اختلاف و كاهش خشونت، مقابله با آسيب‌ها، خودمراقبتي، خودشكوفايي و حفاظت از محيط‌زيست بسيار جدي است. دختر و پسر هر دو براي آينده و زندگي سالم خود نيازمند اين رويكرد بوده و هستند. دولت بيشترين اهتمام خود را براي اشتغال دختران و پسران تحصيلكرده صرف مي‌كند تا آينده روشني براي ايرانيان رقم بخورد.»

کد خبر 391841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha