همشهری آنلاین: رییس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی اقدام ترامپ درباره قدس را محکوم کرد.

محمد باقری

ایسنا متن کامل پیام سردار محمد باقری را به شرح زیر مخابره کرده است:

مسلمانان جهان هیچگاه اجازه نخواهند داد بخشی از پیکره جهان اسلام از آن جدا شود و دنیای استکبار و به ویژه در راس آن آمریکای جنایتکار بداند که اتحاد و وحدت جهان اسلام مانع از این حرکت مذبوحانه خواهد شد و این اقدام با هوشیاری دنیای اسلام شکست خواهد خورد و رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر خواهد کرد.

این توطئه علاوه بر اینکه توجه دنیای اسلام به قدس شریف و مساله فلسطین را بیش از پیش خواهد کرد، نویدبخش شکل‌گیری انتفاضه جدیدی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود و هشدار می‌دهیم که این اقدام نابخردانه و بدور از عقلانیت رییس‌جمهور آمریکا که باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک صدها میلیون مسلمان جهان شده، دامان خودشان و مزدوران رژیم پلید صهیونیستی را خواهد گرفت.

دولت‌های اسلامی و عربی هم‌اکنون در یک آزمون تاریخی و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌اند و تاریخ درباره سکوت یا همراهی آنان با ملت‌های مسلمان علیه رژیم صهیونیستی قضاوت خواهد کرد. این تصمیم نابخردانه ترامپ نقض آشکار حقوق ملت مظلوم فلسطین و قطعنامه‌های بین‌المللی است و مسئولیت هرگونه تنش و درگیری متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

اینک چند دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین و نخستین قبله مسلمانان توسط صهیونیست‌ها و با حمایت مستقیم انگلستان و آمریکای جهانخوار می‌گذرد و در اثر این جنایت کم‌نظیر و تاریخی هزاران انسان بی‌گناه به خاک و خون کشیده‌ شده‌اند، چندین برابر مسلمان آواره گردیده‌اند و خانه و کاشانه صاحبان این سرزمین مقدس و کهنسال به یغمای اغیار رفته است. با این حال و با وجود گذشت سالیان دراز از این تجاوزگری آشکار، مبارزات مردمی نه تنها نسبت به روزهای نخست این اشغالگری کمتر نشده که هر چه می‌گذرد از عمیق و کیفیت بیشتری نیز برخوردار گشته است.

وجه مشخصه این مقاومت و مقابله با متجاوزین نسبت به دوره‌ها و دهه‌های گذذشته جهان‌گیر شدن و سهم مشترک آحاد مردم در مناطق مختلف دنیا در مورد مظلومیت مردم فلسطین و دشمنی صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی آنان است که این خود مبدا حرکت جهانی علیه غاصبان و انهدام این غده سرطانی در منطقه غرب آسیا به حساب می‌آید.

رونق گرفتن بیش از پیش روحیه مبارزات اسلام‌گرایانه با اشغالگران قدس شریف وجه مشخص دیگر این قیام است که انتفاضه‌های متفاوتی را تاکنون شاهد بوده‌ایم و تردیدی نیست که ادامه این انتفاضه‌ها و اتکا سهم عمومی نسبت به شیطنت طواغیت زمان می‌رود تا به زودی این سرزمین مقدس را از لوث وجود این دشمنان پاک کند.

امروز جهان اسلام باید با ترسیم سیاست‌ها و راهبردهای وحدت‌آفرین برای مقابله با توطئه‌های جدید آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل علیه قدس و فلسطین عزیز به پا خیزند و با هوشیاری و بصیرت هرگونه حرکت مذبوحانه که بخواهد بر علیه کشور فلسطین انجام شود در نطفه خفه کند چرا که ما معتقدیم اصلا اسرائیلی وجود ندارد که بخواهد پایتختی برای آن تعریف یا جایگزین شود.

سیاست قطعی و اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت اقدامات تفرقه‌انگیزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در به چالش کشیدن ثبات و امنیت منطقه‌ای بوده است و بدون تردید راه مقاومت با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و قدس شریف در پرتو این ایستادگی‌ها به زودی آزاد خواهد شد تا آحاد مسلمانان جهان و ملت همیشه بیدار ایران اسلامی نیز فردا پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی غرورانگیز خود یک صدا انزجار خود از نظام سلطه و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را فریاد کرده و مشت دیگری بر دهان یاوه‌گویان خواهند زد.

کد خبر 391720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha