چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنرمند پیشکسوت موسیقی محلی و از اعضای اصلی گروه لیوای هرمز شامگاه سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در شب میلاد پیامبر اسلام(ص) جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و از دنیا رفت.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هنرآنلاين، خالو محمدقنبر هرمزی معروف به قنبر راستگو روز سه‌شنبه در سومین روز از هفته هنر هرمز در تهران هنگام اجرای برنامه در مجموعه تئاتر باران دچار عارضه شد و در بیمارستان فیروزگر به کما رفت. او چند ساعت بعد به دلیل ایست قلبی دار فاني را وداع گفت.

گروه لیوای هرمز متشکل از پیشکسوتان موسیقی هرمز و از قدیمی‌ترین گروه‌های هرمزگان است که حضوري پررنگ و موفق در جشنواره‌هاي مختلف گوشه و كنار ايران داشته و به معرفی آیین‌های موسیقی هرمزگان پرداخته است. زنده‌ياد خالو قنبر از اصلی‌ترین میراث موسیقی محلی به ويژه موسيقي آييني جنوب ايران بود و در نخستین آلبوم رسمی گروه داماهی حضوري افتخاری داشت.

سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد با حضور در تئاتر باران و ابراز همدردی با هنرمندان جزیره هرمز گفت: «خالو قنبر تا آخرین ثانیه‌های عمر گوش مخاطبان را از نوا و نغمه پر کرد و سعادتي بزرگ یافت که بر صحنه، نقطه پایانی بر عمر گرانبارش گذاشته شود.» در پي درگذشت اسطوره موسیقی آيینی هرمز، اجرای برنامه موسیقی گروه لیوا در هفته هنر هرمز لغو شد.

کد خبر 391681

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha