همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت : این سازمان، بدون هیچ هزینه‌ای برای زلزله‌زدگان کرمانشاهی که شناسنامه‌هایشان مفقود شده است، گواهی تک برگ هویتی صادر می‌کند.

زلزله

به گزارش ايرنا، سیف الله ابوترابی در اين باره افزود:برخی از زلزله زده های منطقه کرمانشاه شاید نتواسته باشند، شناسنامه و مدارک هویتی خود را از زیر آور پیدا کنند و به همین علت گواهی یاد شده برای آنان صادر می شود.

وی ادامه داد: چنانچه این افراد در آینده هم موفق به پیدا کردن مدارک هویتی خود نشدند یا اینکه در جریان وقوع زلزله این اسناد هویتی از بین رفته باشد می‌توانند برای صدور اسناد هویتی خود به ادارات ثبت احوال محل زندگی خود مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: مفقودی و از بین رفتن مدارک افراد در مناطق زلزله زده باید به تایید دستگاه‌های زیربط از جمله بخشداری‌ها ،فرمانداری‌های این مناطق و همچنین ستاد بحران رسیده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد دچار خسارت‌های جانی و مالی ناشی از زلزله شده‌اند،باید سازوکاری اندیشیده شود تا هزینه‌هایی که بابت صدور مدارک هویتی به خزانه باید واریز شود از این افراد گرفته نشود.

ابوترابی افزود: برای تمام کسانی مدارک هویتی شان در زلزله مفقود شده و تاییدیه داشته باشند هم پایه مدارک قبلی شان صادر می‌شود،به عنوان مثال اگر قبلا شناسنامه آنها المثنی بوده است برای آنها همان شناسنامه المثنی صادرخواهد شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در حال حاضر تمام ادارات ثبت احوال کرمانشاه دایر است و به صورت عادی نیز به این مناطق خدمات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین فوت افرادی که در زلزله جان باختند و در ستاد بحران به تایید رسیده باشد نیز توسط احوال ثبت خواهد شد.

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.

کد خبر 391610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha