همشهری آنلاین: رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد می‌گوید برای مبارزه با زباله‌های پلاستیکی در دریاها باید تولید آن کاهش یابد.

پلاستیک

براساس گزارش رويترز، اريك سولهايم رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در سومین نشست جهانی این سازمان در نایروبی، پایتخت کنیا، خواستار مبارزه و خشکاندن ریشه‌های آلودگی پلاستیکی در دریاها شد. او در شروع این نشست در روز دوشنبه 4 دسامبر اعلام كرد كه می‌توان از تولید بسیاری از مواد پلاستیکی، از جمله نی‌های نوشیدنی یا بسته‌بندی‌های پلاستیکی که ضرورت چندانی هم ندارد، جلوگیری کرد.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، سالانه هشت میلیون ‌تن پلاستیک در اعماق دریاها ته‌نشین می‌شود. موضوع آلودگی، موضوع محوری نشست امسال برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در نایروبی است.

سولهایم برنامه کاهش تولید پلاستیک در جهان را در درجه اول وظیفه اصلی دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده خواند. او از دولت کنیا به دلیل ممنوعیت استفاده از کیسه پلاستیکی با وجود مقاومت شدید در این کشور قدردانی کرد. او گفت با این عمل کنیا در مجموعه 40 کشوری قرار گرفته که به شکل عملی مبارزه با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را آغاز کرده‌اند که بزرگ‌ترین آلودگی محیط زیستی در جهان است.

سومین مجمع بزرگ محیط زیست سازمان ملل متحد با حضور وزرای محیط زیست و مقامات عالی‌رتبه بیش از صد کشور جهان به همراه نمایندگانی از شرکت‌های بزرگ، فعالان و مدافعان محیط زیست و دانشمندان و کارشناسان از کشورهای گوناگون برگزار شد تا در آن علاوه بر بررسی راهکارهایی برای مبارزه با زباله‌های پلاستیکی درباره مشکلات زیست‌محیطی دیگر نیز بحث و مذاکره شود.

برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد که عالی‌ترین نهاد جهانی در حوزه محیط زیست است نشست سالانه خود را از روز دوشنبه به مدت سه روز در مقر برنامه محیط زیست سازمان ملل در نایروبی آغاز كرد. موضوع اصلی این نشست مبارزه با آلودگی در جهان عنوان شده و هدف آن بحث و نتیجه‌گیری درباره تعهدات لازم و اقدامات كاربردي برای پایان دادن به آلودگی در جهان است.

به گزارش سازمان ملل متحد 12 میلیون و 600 هزار انسان سالانه بر اثر آلودگی محیط زیست جان خود را از دست می‌دهند. این رقم یک چهارم تعداد کسانی را تشکیل می‌دهد که به علل گوناگون در جهان می‌میرند.

کد خبر 391556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha